مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان از نگهداری آثار خلق شده با موضوع برج قابوس در موزه فرش استان خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، قربان عباسی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: این اداره کل نیز به عنوان یک دستگاه فرهنگی متعهد است در مقوله فرهنگی و هنری با سایر دستگاه های فرهنگی استان همکاری و همراهی داشته باشد.

وی افزود: در بحث جشنواره بین المللی تجسمی نیز تفاهم نامه ای با اداره کل فرهنگ و ارشاد استان منعقد شده و بناست تور استانگردی هنرمندان داخلی و خارجی شرکت کننده در این جشنواره با همکاری میراث فرهنگیبرگزار شود.

عباسی خاطرنشان کرد: حضور هنرمندان داخلی و خارجی شرکت کننده در جشنواره، در محل میل هزارساله قابوس در شهرستان گنبد نیز پیش بینی شده است و انتظار می رود با این کار این آثار ارزشمند تاریخی که دارای معماری منحصر به فردی است، شایسته تر به جهان معرفی شود.

وی افزود: با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز قرار است تمام آثاری که در روز برگزاری ورک شاپ برج قابوس تولید می شود در موزه فرش استان که در مجاورت این اثر تاریخی است، نگهداری شود و در معرض دید علاقه مندان قرار بگیرد.

عباسی اظهار داشت: مردم تأثیر این گونه برنامه ها را در معرفی جاذبه ها و توانمندی های استان در سال های آتی مشاهده خواهند کرد.

وی همچنین گفت: این اداره کل در نظر دارد کتاب " گلستان، نگارستان" که کتاب جامعی است و به دوزبان فارسی و انگلیسی تألیف شده در اختیار هنرمندان خارجی قرار دهد.

عباسی افزود: جشنواره اقوام ایران زمین نیز با حضور بیش از 50 سفیر و کاردار در مهرماه سال جاری در استان برگزار می شود. هم چنین در تلاشیم تا در این جشنواره از ظرفیت کشورهای فارسی زبان نیز استفاده کنیم و پیش بینی شده است که بیش از 20 غرفه به هنرمندان این کشورها اختصاص داده شود.

وی تصریح کرد: برگزاری این جشنواره های بین المللی در استان، می تواند تریبونی برای تبلیغ توانمندی ها و ظرفیت های استان باشد./س

برچسب ها: تجسمی ، برج قابوس ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.