اتحادیه عرب بر حضور فلسطین در سازمان ملل متحد به عنوان یک کشور غیر عضو تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري کويت، نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب گفت: وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب روز چهارشنبه تصمیم گرفتند از مراجعه فلسطین به سازمان ملل متحد برای عضویت در آن به عنوان یک کشور غیر عضو در نشست آینده مجمع عمومی سازمان ملل در نیمه دوم سپتامبر کنونی حمایت کنند.
 
العربی در نشست خبری که بعد از نشست وزیران اتحادیه عرب در قاهره برگزار شد و محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در آن حضور داشت افزود: در این نشست تصمیم گرفته شد از درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به کشور غیر عضو سازمان ملل متحد با توجه به سخت بودن عضویت کامل آن حمایت شود.

وی اظهار داشت این که فلسطین کشور غیر عضو سازمان ملل متحد شود بسیار ارزشمند است و کشورهای زیادی از جمله آلمان شرقی و غربی برای مدت طولانی چنین وضعی داشتند ( کشور غیر عضو سازمان ملل متحد بودند.) این وضع نهایی فلسطین نیست و ما امیدواریم شرایطی حاصل شود تا فلسطین به عضویت کامل سازمان ملل متحد درآید.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین هم روز چهارشنبه اعلام کرد فلسطینیان برای ارتقای سطح عضویت و جایگاه خود در سازمان ملل متحد تلاش خواهند کرد.  محمود عباس گفت: فلسطینیان به تلاش ها برای ارتقای سطح عضویت و جایگاه خود در سازمان ملل متحد با حمایت کشورهای عربی و اسلامی و صد و بیست کشور عضو جنبش غیرمتعهدها ادامه می دهند.

پیشتر تلاش فلسطینیان برای تغییر جایگاه خود در سازمان ملل متحد و تبدیل کردن آن از از جایگاه ناظر به یک کشور با شکست مواجه شد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به خبرنگاران گفت: من به زودی و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده اتحادیه عرب در دوحه ، سازمان کنفرانس اسلامی در جده و جنبش غیرمتعهدها در تهران برای دستیابی به کشور غیر عضو به مجمع عمومی سازمان ملل می روم.

محمود عباس افزود اهمیت رفتن به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از سرزمین فلسطین بر اساس قانون بین المللی متبلور می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار