بر اساس تصميم قاضي" الوين هيلرستين" که روز سه شنبه منتشر شد، اين دو شرکت هواپيمايي ممکن است در نهايت به پرداخت حدود دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار جريمه به حساب مالکان مرکز تجارت جهاني (WTCP) محکوم شوند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه ، يک قاضي فدرال نيويورک درخواست مالکان برج هاي دو قلوي منطقه منتهن نيويورک را در خصوص دريافت غرامت چند ميليارد دلاري از شرکت هاي هواپيمايي امريکن ايرلاين و يونايتد به دليل «سهل انگاري» پذيرفت.
برج هاي دوقلوي منتهن يازدهم سپتامبر سال2001 هدف حمله قرار گرفت و تخريب شد.
مالکان مرکز تجارت جهاني در درخواست غرامت خود اعلام کرده اند :«بدون سهل انگاري اين شرکت هاي هواپيمايي ، تروريست ها احتمالا نمي توانستند سوار بر هواپيما شوند، اقدام به گروگانگيري کنند و هواپيماها را به برج هاي دوقلو بکوبند.»
مالکان اين مرکز در سال دو هزار و هشت روند قضايي بر ضد اين دو شرکت هواپيمايي و نيز پرداخت غرامت هشت ميليارد و چهارصد ميليون دلار را خواستار شده بودند، اما قاضي پرونده اعلام کرد تنها دو ميليارد و هشتصد ميليون دلار از اين مبلغ قابل قبول است ، زيرا اين افراد در ژوئيه سال دو هزار و يک، (دو ماه پيش از حملات) اين مبلغ را براي اجاره نود و نه ساله چهار برج اين مجموعه پرداخت کرده اند.
شرکت هاي هواپيمايي نيز به نوبه خود رد اين درخواست را به قاضي پرونده ارائه و اعلام کردند مالکان چهار ميليارد و نود ميليون دلار غرامت از شرکت هاي بيمه دريافت کرده اند.
 قاضي پرونده با رد مورد مطرح شده از سوي شرکت هاي هواپيمايي تصريح کرد :«پرداخت غرامت از سوي شرکت هاي بيمه و مسئوليت شرکت هاي هواپيمايي بايد در روند رسيدگي در دادگاه بررسي شود.»
برچسب ها: تجارت ، جهانی ، نیویورک ، غرامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار