ملت بحرین و سازمان های بین المللی احکام صادر شده علیه فعالان بحرینی را محکوم کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا، مردم بحرین در بیش از 37 نقطه این کشور در اعتراض به اقدام دادگاه عالی تجدید نظر در تائید احکام دادگاه نظامی فوق العاده که علیه سیزده تن از سران مخالفان بحرینی صادر شده بود راهپیمایی کردند.

راهپیمایان بحرینی به صورت یکپارچه با آرا دادگاه های بحرینی مخالفت کردند و خواستار آزادی بازداشت شدگان و فعالان سیاسی شدند. راهپیمایان در مناطق قرانا، کرزکان، تبلی و جزیره ستره و برخی خیابان های منامه با برافراشتن پارچه نوشته هایی خواستار آزادسازی بازداشت شدگان شدند.

برخی جوانان بحرینی در اعتراض به آراء ظالمانه دادگاه های بحرینی علیه فعالان سیاسی راه های اصلی منامه و مناطق نزدیک به آن را بستند.

نیروهای امنیتی بحرین برای مقابله با معترضان اقدام به شلیک گلوله و گازاشک آور کردند که این اقدام نیروهای امنیتی موجب زخمی شدن چند نفر شد که در این میان یک جوان به شکل جدی زخمی گردید.

علاوه بر ملت بحرین برخی کشورها و سازمان های بین المللی نیز صدور احکام ظالمانه علیه فعالان بحرینی را به شدت محکوم کرده اند.

ویلی سووندال وزیر امور خارجه دانمارک گفت: آرائی که علیه فعالان بحرینی صادر شد ناامید کننده بود. وزیر خارجه دانمارک خواستار آزادی عبدالهادی الخواجه فعال حقوقی بحرینی شد که تابعیت دانمارکی نیز دارد.

جنبش مقاومت حزب الله لبنان چهارشنبه با خشن و ناعادلانه توصیف کردن احکام محکومیت صادره علیه 13 تن از شخصیت های برجسته مخالفت دولت بحرین، این اقدام را به شدت محکوم کرد.
دفتر رسانه ای حزب الله با انتشار بیانیه ای اعلام کرد احکام صادره بخشی از تلاش مأیوسانه دولت بحرین برای سرپوش گذاشتن بر جنایاتی است که علیه شهروندانش مرتکب می شود.
حزب الله لبنان در بیانیه خود همچنین خاطرنشان کرده است که محکومیت این افراد به حبس، سماجت گستاخانه حکومت بحرین به ادامه خودداری از انجام گفتگوی موثر با مخالفان به منظور خارج کردن کشور از بحران کنونی است.

دبیرکل سازمان ملل متحد از احکام شدید و ظالمانه قضایی در حق انقلابیون بحرینی انتقاد کرد.
بان کی مون از مقامات بحرین خواست محاکمه عادلانه ای را برای این انقلابیون در دادگاه استیناف ترتیب دهد.  مارتن نسیرکی سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد بان کی مون نگرانی شدید خود را از احکام قضایی ناعادلانه و ظالمانه در حق فعالان بحرینی از جمله صدور احکام حبس ابد علیه مخالفانی که در قیام سال دو هزار و یازده این کشور نقش اصلی ایفا می کردند اعلام کرد.  بان کی مون گفت:‌ من اصرار دارم مقامات بحرینی به همه محکومان اجازه دهند در دادگاه استیناف از حق خود دفاع کنند. من همچنین از این مقامات می خواهم به حقوق بشر از جمله برقراری یک دادگاه عادلانه و آزاد احترام گذارند.
 
وی بار دیگر بر ضرورت برقراری گفتگوی ملی فراگیر که خواسته ها و مطالبات تمام مردم بحرین را تامین می کند تاکید کرد.سازمان دیده بان حقوق بشر نیز اعلام کرد: حکومت بحرین با این اقدام فرصتی که برای تحقق آشتی بوجود آمده بود از دست داد.

دیده بان حقوق بشر اعلام کرد: حکومت بحرین قصدی برای اجرای اصلاحات و پاسخگویی به خواسته های مردم را ندارد.

سازمان عفو بین الملل نیز اعلام کرد: حکم زندان که برای سیزده تن از فعالان بحرینی صادر شده توهین آمیز است.

مدیر برنامه خاورمیانه و شمال آفریقای این سازمان گفت: تصمیم دادگاه بحرینی در تائید احکام دادگاه بدوی ضربه دیگری به عدالت محسوب می شود و نشان می دهد که مقامات بحرینی در مسیر اصلاحات قرار نگرفته اند بلکه به دنبال انتقام اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار