مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه نفت ایران از آغاز عملیات اجرایی برای تولید نفت از میدان یاران جنوبی در استان خوزستان با اتكا به توان فنی و مالی داخلی خبر داد.




به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ؛'نادر قربانی ' اظهار داشت: توسعه میدان یاران جنوبی نیز براساس این دستور و با استفاده از توان فنی شركت مهندسی و توسعه نفت ایران و منابع مالی داخلی آغاز شده است.

وی با تاكید بر این كه میدان نفتی یاران جنوبی با لایه های میدان‌ آزادگان مرتبط است، پیش‌بینی كرد با توجه به تست چاه‌ها، نزدیك به 60 هزار بشكه نفت از این میدان تولید شود.

قربانی یادآور شد: برای تولید 60 هزار بشكه نفت ازمیدان یاران جنوبی باید حداقل 22 حلقه چاه در محل میدان حفاری شود كه بخشی از این كار هم اكنون به شركت‌های داخلی واگذار شده است.

مدیرعامل شركت مهندسی و توسعه نفت ایران فعالیت‌های لازم برای توسعه این میدان را شامل مین‌روبی، ساخت سلر، كلاستر و جاده، حفاری‌ چاه‌ها، دریافت مجوزهای زیست‌محیطی، مشاوره‌های روزمینی و زیرزمینی، ساخت سیل‌بند و خطوط لوله انتقال نفت، احداث تاسیسات توزیع و انتقال برق و ساختمان‌های بهره‌برداری و حفاری ذكر كرد.

وی افزود: فعالیت‌های مین‌روبی میدان آغاز شده است و برای انجام باقی فعالیت‌ها نیز تا چند روز آینده قراردادهای مربوطه امضا می‌شود.

قربانی با بیان این كه برنامه توسعه این میدان به دستور وزیر با ترك تشریفات مناقصه انجام می‌شود، تاكید كرد: در ادامه دستور وزیر نفت مبنی بر توسعه هر چه زودتر این میدان، از منابع داخلی شركت ملی نفت ردیف بودجه‌ای به این پروژه اختصاص داده شده است.

وی گفت: نفت این میدان برای تصفیه و پالایش به واحد بهره‌برداری جفیر در شمال خرمشهر ارسال خواهد شد.

قرارداد توسعه بخش شمالی میدان یاران در آذر ماه سال 1390از سوی شركت مهندسی و توسعه نفت (متن) به نمایندگی از شركت ملی نفت ایران با ارزش 600 میلیون دلار به شركت انرژی پرشیا واگذار شده بود.

میدان نفتی یاران به عنوان یكی از میدان های مشترك ایران با عراق در منطقه غرب كارون قرار دارد كه طبق برآورد های اولیه دارای یك میلیارد و 100 میلیون بشكه ذخیره نفت خام است./س
برچسب ها: آغاز ، توسعه ، نفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.