همسر اوباما نیز که دومین سخنران گردهمائی ملی حزب دمکرات بود تمامی تلاش خود را بکار برد تا ثابت کند او و همسرش از طبقه متوسط و زحمتکش امریکا هستند و مشکلات و مسائل این طبقه را به خوبی می شناسند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، نخستین شب گردهمایی ملی حزب دمکرات امریکا با برخی حاشیه ها همراه بود که نظر خبرنگاران و رسانه ها را به خود جلب کرد و برخی رویدادهای حزبی را تحت الشعاع قرار داد.

گردهمایی بزرگ ملی احزاب دمکرات و جمهوریخواه ، دو حزب پرطرفدار امریکا رویدادی است که معمولا قبل از انتخابات و با فاصله چند روز برگزار می شود و مقدمه مهم انتخابات است. این گردهمایی های بزرگ به دلیل طرح دیدگاه های نامزدها و در کنار مناظره ها مهمترین بخش های رقابت های انتخاباتی را تشکیل می دهند .

البته خبرهای نشست حزب جمهوریخواه در سایه گردباد ایزاک قرار گرفت که در بهره برداری تبلیغاتی حزب از گردهمایی ملی تاثیر چشمگیری گذاشت. حزب جمهوریخواه کوشید به بهانه وقوع توفان نشست را یک روز به تعویق بیاندازند ولی بسیاری از مهمترین رویدادهای این نشست تحت الشعاع خبرهای گردباد ایزاک قرار گرفت.

از جمله حاشیه های جالب این همایش، شروع اعتصاب معلمان شهر شیکاگو به بهانه مسایل حرفه ای بود که باعث شد راهام امانوئل شهردار فعلی شیکاگو و رییس سابق کارکنان کاخ سفید ناگزیر از بازگشت شود و این گردهمایی را ترک کند. امانوئل که قرار بود یکی از سخنرانان کنوانسیون حزب دمکرات باشد، ناگزیر شد به جای شرکت در نخستین شب نشست برای یافتن راه حل و رویارویی با اعتصاب آموزگاران آن هم در روز شروع مدارس به شیکاگو بازگردد.

از سوی دیگر، صهیونیست های آمریکا از عدم استفاده از نام قدس شریف به عنوان پایتخت اسراییل در گردهمایی ملی حزب دمکرات ابراز ناخشنودی و عصبانیت کرده اند. عدم تاکید گردهمایی ملی حزب دمکرات بیش از همه موجب عصبانیت ایپک شده که کمیته امور عمومی آمریکا و اسراییل و لابی مهم یهودیان صهیونیست در کنگره امریکا است.

میشل اوباما همسر رئیس جمهوری امریکا سه شنبه شب در گردهمائی ملی حزب دمکرات این کشور و برای جلب آرای طبقه متوسط آمریکا تلاش کرد تا از باراک اوباما چهره ای معتقد به خانواده و انسان دوست ترسیم کند.

همسر اوباما نیز که دومین سخنران گردهمائی ملی حزب دمکرات بود تمامی تلاش خود را بکار برد تا ثابت کند او و همسرش از طبقه متوسط و زحمتکش امریکا هستند و مشکلات و مسائل این طبقه را به خوبی می شناسند.

میشل اوباما به شغل پدرش اشاره کرد که کارگر متصدی پمپ آب در شیکاگو بود و از مشکلاتی یاد کرد که مادر اوباما به عنوان یک زن مطلقه برای رشد اوباما متحمل شد و کمکی که پدر بزرگ و مادر بزرگ اوباما در این رابطه داشتند. وی همچنین اشاره کرد، اوباما و او هردو فارغ التحصیلانی فقیر بودند که وام دانشجوئی داشتند و مشکلات آن را درک می کنند.

تحلیلگران سخنان میشل اوباما را تلاشی برای جلب آرای طبقه متوسط تاثیرگذار امریکائی به نفع همسرش دانستند که بیشترین آسیب را از بحران اقتصادی در امریکا خورده اند.وی سعی کرد از اوباما چهره ای انسان دوست ارائه کند و برای این کار از هیچ کوششی حتی استفاده از جملاتی با بار معنایی التماس و خواهش فروگذار نکرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار