تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان در پایان مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان که در تایلند برگزار شد با کسب یک مدال نقره و 2 برنز در جایگاه چهارم رقابت ها قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، در پایان مسابقات کشتی فرنگی جوانان جهان که طی روزهای 14 و15 شهریور ماه در شهر پاتایای تایلند برگزار شد تیم کشورمان با یک مدال نقره توسط رامین طاهری و دوبرنز مهدی زیدوند و پیام بویری به ترتیب در اوزان 60 ،66 و74 کیلوگرم وکسب 32 امتیاز بعد از تیم های آذربایجان ،روسیه و ترکیه به مقام چهارم رسید.

براین اساس در روز دوم و پایانی این رقابتها امروز(15 شهریور ماه) در وزن 55 كيلوگرم مهرداد مردانی در دور نخست در 2 تایم و با نتیجه (3 بر صفر) و (5 بر 3) مقابل آلکساندر آستاپوویچ از بلاروس به پیروزی رسید و در دور دوم هم کشتی‌گیر تاجیکستانی را شکست داد و راهی یک‌چهارم نهایی شد. وی در اين مرحله به مصاف نيكولاي ويچف از بلغارستان رفت و در سه تايم مغلوب اين كشتي‌گير شد.

در تايم سوم اين مسابقه در حالي كه مرداني در خاك حريف بلغار بود و وقت مسابقه به اتمام رسيده بود داوران با توجه به اعتراض مربي بلغارستان فيلم را بازبيني كردند و رأي به برتري كشتي گير بلغار دادند كه اين موضوع موجب اعتراض مرداني و چمن‌گلي سرمربي تيم ايران شد كه در نهايت داوران به سرمربي تيم ايران كارت قرمز دادند و مرداني را نيز ديسكاليفه كردند. در این وزن نمایندگان آذربایجان و مولداوی به مقام اول و دوم رسیدند.

در وزن 66 کیلو مهدی زیدوند پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در 2 تایم و با نتایج (3 بر صفر) و (2 بر صفر) ارسلان اوراشف از ترکمنستان را شکست داد، اما در دور سوم در 2 تایم مغلوب علی‌یف از آذربایجان شد و به دليل حضور اين كشتي گير در ديدار فينال، زيدوند به گروه بازنده ها رفت. وي در اين گروه ابتدا كشتي گيري از آلمان را شكست داد سپس در دو تايم و با نتايج 2- صفر و 2- 1 از سد حريف مصري گذشت. زیدوند در دیدار رده بندی در سه تایم با نتیجه 9 بر 3داويد فيهر از مجارستان را مغلوب کرد و صاحب مدال برنز شد. در این وزن کشتی گیران آذربایجان و روسیه اول و دوم شدند.

مجید علی‌یاری در 84 کیلو در دور نخست در 3 تایم و با نتیجه یک بر 2 از کریستین فورملا از لهستان شکست خورد و با توجه به شكست اين كشتي گير در دورهاي بعدي، از دور رقابت‌ها كنار رفت. در این وزن کشتی گیران ترکیه و اوکراین اول و دوم شدند.

در وزن 120 کیلو مهدی پورشیخ پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مغلوب میلوسلاو متودیف از بلغارستان شد و با توجه به شكست اين كشتي‌گير در دورهاي بعد پورشيخ نيز از دور رقابت‌ها كنار رفت. در این وزن کشتی گیران مجارستان و گرجستان در جایگاههای اول و دوم قرار گرفتند.

همچنین در روز نخست این مسابقات رامین طاهری در وزن 60 کیلوگرم صاحب مدال نقره شد،وپیام بویری در وزن 74 کیلوگرم روی سکوی سوم ایستادضمن آنکه اشکان قلی خانی در وزن 50 کیلوگرم و سامان نوروزی در 96 کیلوگرم از دور رقابتها خذف شدند.

گفتنی است تیم ملی کشتی فرنگی جوانان  ایران سال گذشته در رومانی به مقام هشتم جهان رسیده بود.
 
لازم به ذکراست رقابتهای کشتی آزاد جوانان جهان روزهای شنبه و یکشنبه  18 و19 شهریور ماه در  شهر پاتایای تایلند برگزار می شود./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار