مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل آذربایجان‌شرقی، از استمهال یکساله بدهی های معوقه بانکی واحدهای تولیدی آسیب دیده ناشی از زلزله در مناطق زلزله زده آذربایجانشرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ، جوادی  در جلسه بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اهر، گفت: این استمهال علاوه بر بانک ها شامل امور مالیاتی، سازمان تأمین اجتماعی، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت های آب و فاضلاب، گاز و برق نیز خواهد بود.

وی، از تشکیل کارگروهی متشکل از کارشناسان سازمان نظام مهندسی ساختمان، کارشناسان بانک ها، نماینده شرکت شهرک های صنعتی، نماینده فرماندار و نماینده سازمان صنعت، معدن و تجارت خبرداد و افزود: اکیپ های این کارگروه با مراجعه به واحدهای تولیدی میزان خسارت وارده به واحدهای تولیدی ناشی از زلزله را برآورد خواهند کرد.

در این جلسه، فرماندار اهر نیز گفت: در زلزله اخیر شهرستان اهر علاوه برواحدهای مسکونی روستایی و شهری به واحدهای تولیدی، صنعتی و صنفی نیز خسارت وارد شده است که توجه ویژه مسئولان را می طلبد.

رضا صدیقی، بااشاره به اینکه بیش از 50 درصد ساختمانهای مسکونی تجاری و خدماتی و تولیدی آسیب دیده اند تسریع در ارائه تسهیلات و استمهال بدهی معوقه طرح های تولیدی و صنعتی را از خواسته های اصلی مدیران طرح ها اعلام کرد.

فرماندار همچنین خواستار ارائه تسهیلات و خدمات ویژه از سوی مسئولین ذیربط دراین زمینه شد.

رئیس مدیریت بحران شهرستان اهر همچنین از وارد شدن خسارت جدی به باغات میوه نیز خبر داد و از سازمان جهاد کشاورزی خواست با توجه به فصل فروش میوه تسهیلات و تمهیدات فراهم شود تا زمینه مناسب برای فروش میوه های سردرختی منطقه فراهم شود./س

 

برچسب ها: استمهال ، معوقه ، آسیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.