نقشه مرد جوان برای سرقت از بانک اگر چه در نهایت دقت انجام گرفت، اما ردپایی که او از روی بی‌دقتی بر جای گذاشت كه باعث دستگیريش شد.

به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران  از ايران شوك ساعت 12 و 55 دقیقه روز شنبه کارمندان یک بانک در امریکا وقتی با ورود یک مرد که صورت خود را پوشانده و اسلحه‌ای را رو به سوی آنها گرفته بود، روبه رو شدند، تمام پول‌هایی را که در گیشه و گاوصندوق بود در کیسه بزرگی که همراه داشت ریختند.
دزد جوان پس از بستن دست و پای کارمندان و دیگر مشتریان بانک پا به فرار گذاشت و پس از دقایقی از فرار دزد، پلیس در جریان این سرقت قرار گرفت.
وقتی پلیس در محل بانک حاضر شد و فیلم‌های سرقت را بررسی کرد و حرف‌های شاهدان را شنید، متوجه شد که امکان شناسایی دزد وجود ندارد.
او با مهارت تمام نقشه سرقت بزرگ را عملی کرده بود. فرمانده پلیس زمانی که از بانک بیرون آمد به اطراف نگاه کرد و بعد از آن لبخند معناداری زد.
زمانی که ستوان تروی برنت جلوی ساختمانی در منطقه اوگدن ایستاد، مطمئن بود که دزد در یکی از آپارتمان‌های این ساختمان زندگی می‌کند.
با توجه به رنگ لباس و قد و هیکل دزد، سومین آپارتمانی که زنگ آن به صدا در آمد، آپارتمان دزد نادان بود.
پلیس وقتی وارد آپارتمان دزد شد، او در حال شمردن پول‌ها بود. این دزد 27 ساله که پلیس نام او را فاش نکرده است در حالی‌که کاملاً مبهوت شده بود، به اداره پلیس انتقال یافت.
پس از تکمیل بازجویی‌ها او از ستوان برنت سوال کرد: - چطور شد که توانستید مرا شناسایی کنید؟ در کدام مرحله اشتباه کرده بودم. ستوان برنت در حالی‌که می‌خندید گفت: تو با دقت و مهارت زیادی اقدام به سرقت بزرگ از بانک کرده بودی. هیچ ردپایی هم از خود بر جای نگذاشته بودی.
من زمان زیادی در مورد این سرقت و شناسایی تو فکر کردم و تمام فیلم‌ها را بررسی کردم، ولی تقریباً ناامید از بانک بیرون آمدم. مطمئن بودم که نمی‌توانیم به تو دست پیدا کنیم، ولی وقتی که از بانک بیرون آمدم. ناگهان فکری به ذهنم خطور کرد. هوا برفی بود، به ردپاهایی که روی برف‌ها مانده بود، نگاه کردم. تنها یک ردپا بود که توجهم را جلب کرد. ردپایی که معلوم بود به سرعت و منظم برداشته شده بود. آن را که دنبال کردم به ساختمان رسیدم.
می‌دانستم که تو در یکی از آپارتمان‌های آن ساختمان در حال شمردن پول هستی. در حالی که دزد احمق به جرم سرقت از نوع درجه یک پشت میله‌های زندان می‌رفت، با خود فکر می‌کرد که چرا تا این اندازه با نادانی رفتار کرده است و مهمترین نکته را از یاد برده است./ف
برچسب ها: برف ، سارق ، امریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار