تنگي دريچه آئورت باعث سرگيجه، زمين خوردن و مرگ ناگهاني خواهد شد.

دكتر منوچهر قاروني، متخصص قلب و عروق در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود : تنگي دريچه آئورت يكي از بيماري هاي خطرناك است كه بايد به آن توجه شود.
قاروني بيان كرد: گاهي اوقات با بالا رفتن سن دريچه آئورت تنگ مي شود كه عواملي كه باعث تنگي دريچه مي شود رسوب كلسيم و آهك است كه در سنين بالاي 70 سال اتفاق مي افتد كه به آن تنگي دريچه در سنين بزرگسالي خواهد بود.
وي تصريح كرد: به دليل تنگي دريچه، خون  نمي تواند از قلب خارج شود و در نتيجه خون كافي به مغز نمي رسد و ممكن است براي فردي كه دچار تنگي دريچه مي شود سرگيجه و حمله هاي قلبي و ز مين خوردن و بزرگ شدن قلب خواهد شد و بايد سريعا دريچه تعويض شود چون ممكن است باعث ايجاد مرگ ناگهاني شود و اصولا تنگي دريچه آئورت جز بيماري هايي است كه بايد به آن توجه شود.
وي اظهار داشت: اگر تنگي دريچه آئورت در همان سنين اوايل عمر باشد و تشخيص داده شود بايد با عمل جراحي مشكل را حل كرد ولي اگر تنگي آئورت در افراد سالمند باشد در صورت عدم احتمال عمل جراحي به دليل پيري و كهولت بايد با دادن قرص كنترل شود.
قاروني توصيه كرد:  نكته مهم در اين افراد اين است كه موقع كشيدن دندان يا هر نوع عمل جراحي قبل از آن بايد آنتي بيوتيك مصرف كرد تا ميكروب روي دريچه نشيند./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار