در دیدار (داوید ولاس کز) سفیر ونزوئلا با معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت و جمعی از صادرکنندگان و فعالین بخش خصوصی کشورمان بر لزوم توسعه همکاریهای اقتصادی و برقراری دور تازه ای از مناسبات تجاری بین تهران-کاراکاس مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، در این دیدار که در محل وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد، حمید صافدل رئیس سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت : قرار است سفیر ونزوئلا در پایان مأموریت خود در تهران در بازگشت به عنوان معاون وزیر امورخارجه این کشور فعالیت خود را دنبال کند.

وی افزود: با شناختی که از سفیر ونزوئلا وجود دارد او فرصت های اقتصادی ایران را می شناسد و از سوی دیگر در مسئولیت حساسی که مشغول به کار خواهد شد می تواند در رشد بیش از پیش حجم همکاریهای تجاری نقش موثری داشته باشد.

براساس این گزارش، فعالین و صادرکنندگان ایرانی حاضر در این نشست نیز به تشریح خواسته ها و مطالبات خود در ارتباط با فعالیت های مربوطه در کشور ونزوئلا پرداختند.

موضوع سرعت در پرداخت مطالبات، توافق برای اجرای طرحهای نیمه تمام از جمله مباحث مطرح شده از سوی نمایندگان شرکت های ایرانی فعال در ونزوئلا بود.

همچنین در این نشست طرحهای در حال اجرا در حوزه فعالیت های عمرانی، حمل و نقل خودروسازی، فعالیتهای صنعتی، خدمات فنی و مهندسی مرور شد.

در این دیدار سفیر ونزوئلا از تلاشهای دو ساله وزارت صنعت، معدن، تجارت قدردانی کرد و گفت: طی این دوره شاهد انجام اقدامات خوبی بودیم.

وی ضمن تأکید بر حل مشکلات شرکتهای ایرانی گفت: دولت ونزوئلا تلاش می کند تا تمامی تعهدادت خود را به موقع عمل کند.

سفیر ونزوئلا افزود: تهران و کاراکاس در چارچوب توافقات موجود تلاش می کنند و برپایه آن متعهدند که مفاد مورد توافق را جامه عمل بپوشانند.

وی خاطرنشان ساخت: اراده سیاسی دو کشور برای تحقق و شکل گیری توافق های دوجانبه و تداوم همکاریهای آتی در بخش تکنولوژی و کشاورزی است.

بنابراین گزارش، دیدار دو طرف که بعد ازظهر سه شنبه انجام شد و نمایندگان شرکتهای کیسون، خانه سازی ایرانیان، ایدکو، تراکتورسازی، آردماشین، ایران خودرو، سایپا، تراز سازی تبریز در این ملاقات حاضر بودند.

قرار است به زودی سفیر ونزوئلا در بازگشت به کشور متبوعش در پست معاون وزیر اموخارجه این کشور فعالیت نماید. طی سه ماهه نخست سال جاری حجم مبادلات ایران و ونزوئلا 83/9میلیون دلار و این میزان در سال 1390 بالغ بر 4/85 میلیون دلار ثبت شد.

دو کشور تاکنون هفت اجلاس کمیسیون مشترک برگزار کردند که هفتمین اجلاس در 31 شهریور لغایت اول مهرماه 1390 در کاراکاس با مسئولیت وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شدعب/.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار