مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان به صورت 2 سالانه برگزار می شود که این مسابقات امسال با حضور 100 میهمان خارجی در تبریز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، محمود موسوی قائم مقام دبیر این دوره از مسابقات در جمع اصحاب رسانه گفت: در سومین دوره برگزاری مسابقات که در مشهد مقدس برگزار شد 43 کشور حضور داشتند و در این دوره از مسابقات 52 کشور شرکت خواهند کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: به طور کلی آئین نامه اجرایی مسابقات به این صورت است که از هر کشور 2 نفر در رشته های حفظ و قرائت قرآن کریم حضور خواهند یافت.
 
وی افزود: در مسابقه ای که روز گذشته انجام شد دو نفر شرکت کننده از کشورمان آقایان ابوذر کرمی در بخش حفظ و مجید فقیه در بخش قرائت معرفی شدند.
 
وی تصریح کرد: محل برگزاری مسابقات سالن مصلی امام خمینی تبریز است که نیمه شعبان افتتاح شد و اولین رویداد ویژه این سالن برگزاری این مسابقات است.
 
موسوی در ادامه گفت: در خصوص برگزاری هر چه بهتر این مسابقات کمیته های مختلفی تشکیل شده و وظایف نیز تعیین شده و کار به صورت پروژه ای پیگیری می شود.
 
وی اذعان داشت: در حوزه فوق برنامه 20 مسجد فعال تبریز شناسایی شده و محافل انس با قرآن مجید در 5 مسجد به صورت انتخابی با حضور  داوران بین المللی از ایران و مصر برگزار خواهد شد .
 
وی در خصوص نحوه پوشش خبری این دوره از مسابقات گفت: شبکه سهند آذربایجان شرقی به طور کامل اخبار مسابقات را پوشش خواهد و همچنین رادیو قرآن و شبکه های الکوثر و پرس تی وی نیز به پوشش خبری خواهد پرداخت.
 
وی همچنین یادآور شد: مراسم افتتاحیه مسابقات روز سه شنبه 21 شهریور از ساعت 4 تا 7 بعد از ظهر و اختتامیه روز 25 شهریور از ساعت 9 تا 12 ظهر خواهد بود.
 
وی افزود: مسابقات مقدماتی حفظ 3 روز صبح از ساعت 9 صبح تا 13 و مقدماتی قرائت روز های 22 و 23 شهریور از ساعت 4-8 عصر و مسابقه نهایی حفظ و قرائت بعد از ظهر روز 24 برگزار خواهد شد.
 
** اطلاع رسانی از حواشی چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دانشجویان مسلمان
 
محمود موسوی قائم مقام دبیر برگزاری این دوره از مسابقات در ادامه گفت: در حاشیه برگزاری چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن برنامه هایی برگزار خواهد شد.
 
وی خاطر نشان کرد: برگزاری نشست های تخصصی در رابطه با قرآن و علم به عنوان مثال قرآن و اقتصاد از میان برنامه های این دوره از مسابقات است.
 
وی افزود: در حوزه فضا سازی شهر تبریز مقدماتی صورت گرفته و تبلیغات ملی در خصوص برگزاری مسابقات از فردا شروع می شود.
 
وی متذکر شد: سایت رسمی مسابقات فعالیت خود را شروع کرده و مراجعه کنندگان به سایت می توانند اطلاعات لازم را در خصوص اهداف و برنامه های مختلف این دوره دریافت کنند./عط
برچسب ها: مسابقات ، آیین نامه ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار