کشورهاي حامي گروههاي تروريست پس از شکست طرح ايجاد مناطق حائل درپي ارسال موشک و ديگر جنگ افزارها به سوريه براي تغيير معادله و جبران شکست خود هستند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبكه العالم ؛‌ مدير دفتر شبکه تلويزيوني العالم در دمشق با اشاره به اين که درگيريها ميان ارتش سوريه و گروههاي تروريست در مناطقي از ريف دمشق ادامه دارد، تصريح کرد کشورهاي حامي گروههاي تروريست پس از شکست طرح ايجاد مناطق حائل درپي ارسال موشک و ديگر جنگ افزارها به سوريه براي تغيير معادله و جبران شکست خود هستند.

حسين مرتضي گفت : درگيريها در ريف دمشق در مناطق «برديله » و «دف الشولک» متمرکز است و ارتش سوريه به تعقيب گروههاي مسلح ادامه مي دهد . در بزرگراه بين المللي دمشق و حمص نيز درگيريهايي  پس از اقدام يک گروه مسلح به مسدود کردن اين راه ، در يکي از مناطق بوجود آمد که طي اين درگيري شماري از افراد مسلح به قتل رسيدند.

وي افزود : مي توان گفت منطقه « امليحه » در ريف دمشق نيز هم اکنون تحت کنترل ارتش سوريه درآمده است در حالي که طي دو روز گذشته درگيريهاي شديدي در اين منطقه رخ داد. طي روزهاي گذشته مخفيگاهها و انبارهاي سلاح و چند دستگاه خودروي بمب گذاري شده در اين منطقه کشف شد.  قرار بود اين خودروها توسط افراد مسلح به مناطقي از دمشق و ريف دمشق منتقل شوند .

حسين مرتضي  با اشاره به  درگيريهاي امروز در شهر حلب افزود: بيشترين درگيريها در منطقه سيف الدوله و باب الحديد و محله السکري متمرکز بود و ارتش سوريه به پيگرد گروههاي مسلح در مناطق مختلف ادامه مي دهد .

وي افزود: در ريف ادلب نيز کاروان خودروهاي گروههاي مسلح که از ترکيه وارد سوريه شده بود هدف حملات ارتش سوريه قرار گرفت.  چند خودرو  وابسته به افراد مسلح نيز در ريف ادلب هدف قرار گرفت که طي آن پنجاه نفر از اين افراد کشته شدند .
 
حسين مرتضي درباره تهديد ارتش آزاد به هدف قرار دادن فرودگاه دمشق و هواپيماهاي مسافربري گفت : اين تهديدها در قالب جنگ رواني و ترساندن مردم است. من که عملا در صحنه حضور دارم و از نزديک  شاهد تحولات هستم امکان دست زدن به چنين کاري را از جانب افراد مسلح غيرممکن مي دانم ضمن آنکه ارتش سوريه امنيت خطوط هوايي و امداد رساني را تامين کرده است.
برچسب ها: سوریه ، تروریست ، شکست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار