رييس كميته بهداشت و درمان اجلاس غیرمتعهدها از انجام 1405 ويزيت در طول برگزاري اجلاس خبر داد و گفت: از اين تعداد 62 نفر به بيمارستان ها اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دكتر حسن آقاجاني در نشست خبري فعاليت هاي وزارت بهداشت در جريان برگزاري اجلاس سران جنبش عدم تعهد با اعلام اين خبر اظهار داشت: خوشبختانه در طول برگزاري اجلاس مشكل جدي و صدمه خاصي به وجود نيامد و در بخش هاي مختلف و در درمانگاه هايي كه در سالن همايش، اجلاس و تالار ضيافت داير شده بود، 425 نفر مراجعه كننده داشتيم.
 
وي افزود: در درمانگاه بزرگي كه در نمايشگاه مستقر بود 780 مورد مراجعه داشتيم و افرادي كه به اورژانس تهران مراجعه كردند 336 مورد گزارش شده است.
 
مدير كل دفتر وزارتي و روابط عمومي تصريح كرد: از كل تعداد اعزام ها از مراكز درماني مستقر در اجلاس به بيمارستان ها، 23 نفر از محل نمايشگاه بودند كه 6 نفر بستري شدند و مابقي به صورت سرپايي مداوا شدند.
 
دكتر آقاجاني ادامه داد:‌ از افرادي كه به اورژانس مراجعه كردند 39 اعزامي به بيمارستان ها داشتيم كه 2 مورد نياز به بستري چند روزه داشتند.
 
وي خاطرنشان كرد: بيشتر افرادي كه در طول برگزاري اجلاس به مراكز درماني و درمانگاه هاي مستقر مراجعه كردند بيشتر كادر برگزاري و مسئولان امنيت بوده اند.
 
مشاور وزير با بيان اين كه ميهمانان اجلاس ويتريني از ظرفيت خدمات درماني كشور را در طول برگزاري اجلاس مشاهده كردند،‌گفت: ‌637 نفر پرسنل درماني غير از بيمارستان ها در طول برگزاري اجلاس خدمات درماني را ارائه دادند.
 
دكتر آقاجاني اظهار داشت:‌ از حدود يك ماه قبل كميته اي در اين خصوص تشكيل شده و بيمارستان هايي كه تابعه دانشگاه علوم پزشكي تهران و شهيد بهشتي هستند، ستاد فوريت ها و اورژانس كشور در حالت آماده باش كامل بودند.
 
وي افزود: در قسمت ورودي فرودگاه بين المللي امام خميني، تيم هاي پزشكي مستقر شده همچنين تيم هايي در مسير اسكورت مهمانان نيز انديشيده شده بود. همچنين در محل اجلاس،‌ محل برگزاري همايش ها، تالار ضيافت و كاخ سعدآباد امكانات كافي براي خدمات اورژانسي و حتي اتاق عمل قرار داشت.
 
مشاور وزير گفت: 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2 دستگاه اتوبوس داراي تجهيزات آزمايشگاهي و يك دستگاه اتوبوس مجهز به اتاق عمل در محل برگزاري اجلاس مستقر شده بود.
 
وي ادامه داد:‌ براي اين كه از امنيت غذايي ميهمانان مطمئن شويم تيمهايي متشكل از بازرسان و كارشناسان وزرات بهداشت براي بازرسي از هتل ها و ‌نحوه طبخ غذا در حالت آماده باش بودند تا از امنيت غذايي مهمانان اطمينان كامل حاصل شود.
 
دكتر آقاجاني بيان كرد: در هتل هايي كه سران حضور داشتند تيم پزشكي متشكل از متخصصان قلب، طب اورژانس و جراح عمومي مستقر بوده و در هتل هايي كه درجات بعدي مانند كارشناسان حضور داشتند پزشك متخصص طب اورژانس را مستقر كرديم.
 
مدير كل دفتر وزارتي و روابط عمومي اظهار داشت: انجام آزمايشاتي كه به صورت اورژانس براي تشخيص مسائل حاد مانند سكته نياز بود در همه هتل هايي كه ميهمان ها حضور داشتند وجود داشت و در زمان برگزاري اجلاس بيمارستان ها در حال آماده باش كامل قرار داشتند.
 
وي بيان كرد: 150 مورد بازديد در طي برگزاري اجلاس از بيمارستان هاي خصوصي و دولتي در سطح شهر تهران صورت گرفت.
 
وي با اشاره به اين كه در حال حاضر بيماران جهت مداوا به خارج از كشور اعزام نمي شوند،‌گفت: اعزامي به خارج از كشور تقريبا نزديك به صفر است، ابراز داشت: فعاليت هاي كادر بهداشت و درمان در طول برگزاري اجلاس عدم تعهد ديدها را نسبت به فعاليت هاي وزارت بهداشت تغيير داد و از ظرفيت هاي پزشكي كشور مطلع شدند. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار