يک کارشناس سياست خارجي گفت: حضور نيروهاي بين المللي موسوم به يونيفل پوشش قانوني و امنيتي سياست‌هاي خصمانه اسرائيل و غرب براي گسترش بحران از سوريه به لبنان است.

امير موسوي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به حضور نيروهاي بين المللي در مرز لبنان گفت: يونيفل نيروي صلح  بين المللي که بعد از درگيري‌هاي 33 روزه حزب الله و رژيم صهيونيستي در جنوب لبنان مستقر شده در طي اين چند سال اخير نشان داده است که حامي منافع خصمانه رژيم‌صهيونيستي در سطح منطقه و جهان بوده است.

وي افزود: حضور نيروهاي بين المللي موسوم به يونيفل پوشش قانوني و امنيتي سياست‌هاي خصمانه اسرائيل و غرب بوده و باعث گسترش بحران از سوريه به لبنان خواهد شد، که اين حضور باعث کاهش عملکرد نيروهاي ملي لبنان شده است.

موسوي تصريح کرد: آنچه شاهديم تجاوزهاي پياپي رژيم صهيوينستي در فضاي هوايي لبنان و شليک موشک‌هاي کوتاه برد از مرزهاي اشغالي بوده که هيچ برخوردي از طرف يونيفل را در پي نداشته است.

وي در پايان خاطر نشان  کرد: با توجه به بحران فعلي در سوريه و همچنين نا امني در شهرهاي مرزي لبنان احتمال مي رود حضور نيروهاي صلح بين المللي پيش زمينه حضور ناتو در سوريه و همچنين کانالي براي کمک‌هاي نظامي و امنيتي به تروريست‌هاي سوريه باشد.
برچسب ها: یونیفل ، لبنان ، مرز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار