مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: آموزش برون مرزی و صدور خدمات آموزشی به کشورهای همسایه یکی از اهداف این اداره کل است.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، رحمان قلاوند اظهار داشت: خوزستان با داشتن منطقه آزاد اروند و به واسطه نزدیکی به مناطق آزاد و همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌تواند در صدور آموزش فنی و حرفه‌ای به این کشورها نقش مهمی را ایفا نماید.

وی که نماینده سازمان فنی و حرفه‌ای و عضو میز گرد کشورهای کویت، عربستان سعودی و عراق دراین زمینه است، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری تاکید کرد که آموزش فنی و حرفه‌‌ای باید توسعه یابد.

قلاوند تعداد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان را 23 مرکز عنوان کرد و افزود: رسالت سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، آموزش نیروی کار و پرورش و ارتقاء مهارت آنان است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای خوزستان از راه‌اندازی بزرگترین مرکز سنجش مهارت استان در جنوب کشور خبر داد و گفت: این مرکز با بیشترین ظرفیت در برنامه‌های عمومی و متفرقه می‌تواند خدمات ارزنده‌ای را به مردم شریف خوزستان ارائه دهد.

وی ادامه داد: همچنین به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش عالی علمی ـ کاربردی در خرمشهر در کمیته و شورای گسترش علمی کاربردی پیشنهاد راه‌اندازی این مرکز ارائه شده و منتظریم در شورای عالی کشور نیز به تصویب برسد.

قلاوند افزود: در شهرستان اهواز و دزفول این مجوز برای پذیرش بیش از 150 نفر دانشجو گرفته شده و امیدواریم به زودی برای شهرستان خرمشهر نیز مجوز راه‌اندازی مرکز غواصی، جوش زیرآب و تعمیر کشتی‌ها و ادوات در روی آب اخذ گردد./س
برچسب ها: هدفگذاری ، آموزش ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.