قیمت انواع لوازم‌التحریر حداقل 40 درصد و در بعضی موارد تا 250درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان رئیس اتحادیه کتاب و لوازم‌التحریر فروشان زنجان با اعلام این خبر گفت: نوسان قیمت ارز باعث تغییر قیمت‌ها در بازار کتاب و لوازم‌التحریر شده است و این موضوع تاثیرات خود را گذاشته است.

رستم‌خانی افزود: البته در سال‌های گذشته دولت در زمان بازگشایی مدارس یارانه خاصی برای دفاتر و لوازم‌التحریر تعیین می‌کرد اما این موضوع از پارسال منتفی شد و در شرایط فعلی نیز همین موضوع و نوسان بازار ارز باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

وی با بیان اینکه امسال هیچ‌گونه قیمت مصوبه‌ای به واحدهای صنفی تحت نظر اتحادیه اعلام نشده است، تصریح کرد: در شرایط فعلی این امکان وجود ندارد و فروشندگان نرخ‌های خود را باید بر اساس آخرین فاکتور خرید به ‌علاوه 15 درصد سود به فروش برسانند.

این فعال صنفی ادامه داد: در حال حاضر 109 واحد مجوزدار مسئولیت فروش و عرضه کتاب و لوازم‌التحریر را بر عهده دارند و 20 واحد نیز فاقد مجوز است.

رستم‌خانی به عرضه کالاهای خارجی در این حوزه نیز اشاره کرد و اظهار کرد: دلیل این امر تولید اندک محصولات داخلی است و نمی‌توان کاری کرد.

وی همچنین با اشاره به قیمت انواع دفتر خط‌ دار خاطرنشان کرد: دفتر 40 برگ 455 تومان، 60 برگ 685 تومان، 80 برگ 910 تومان و 100 برگ 1100 تومان به فروش می‌رسد و مشتریان باید در هنگام خرید دقت داشته باشند./س

برچسب ها: افزایش ، قیمت ، تحریر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.