وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد ما زماني مقاومتي مي شود كه مردمي شود و از بارزترين مصاديق اقتصاد مردمي توجه به بخش تعاون است كه ظرفيت ها و ارزش هاي بي مانندي در آن وجود دارد و بايد شناسايي شده و آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان و بنا بر اعلام روابط عمومی استانداری اصفهان عبد الرضا شیخ الاسلامی در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اصفهان با بیان این مطلب و با اشاره به این که امروز همه دشمنان سعي بر دگرگون كردن اقتصاد كشور دارند، عرصه اقتصاد را عرصه دفاع و جهاد مقدس خواند و افزود: همانند دوران جنگ تحميلي، خدمتگزاران نظام بايد به مثابه شيوه اداره اتاق جنگ در دوران دفاع مقدس شب را از روز بازنشناسند.

وي افزود: همه ما در جهت صيانت از دستاوردهاي امام، خون شهدا و انقلاب بايد در صحنه حضور داشته باشيم و بدانيم موضوع اقتصاد با موجوديت نظام ما پيوند خورده و اگر در اين عرصه پيروز باشيم، به مثابه پيروزي در سنگر دفاع از جبهه اسلامي است.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي خاطر نشان كرد: هر كس در رونق و اشتغال كشور اختلال ايجاد كند، در نقش ستون پنجم دشمن عمل كرده است.

وي خطاب به مسئولان تاكيد كرد: بايد سرعت عمل داشته و با هوشياري تمام به وضعيت و ماهيت هر كس كه به عنوان مانع سر راه قرار مي گيرد پي ببريم.

وي با اشاره به اينكه تنها راه رسيدن به اقتصاد مقاومتي، مردمي كردن اقتصاد است؛ توجه به بخش تعاون را از مصاديق اين مسئله دانست و اضافه كرد: سهم تعاون در اقتصاد تا پايان برنامه پنجم توسعه 25 درصد است كه براي رسيدن به آن بايد تلاش كرد.

شيخ الاسلامي به همكاري و تعاون مردم در عرصه هاي مختلف اشاره كرد و افزود: فرهنگ تعاون از متن دين و تاريخ ما اقتباس مي شود و ملت ما تعاون گران خوبي هستند و روح تعاون در وجود مردم ما نهادينه شده است.

وي ادامه داد: با وجود اينكه فرهنگ تعاون خواستگاه شرق است ولي كشور هاي غربي و اروپا از آن بسيار استفاده مي كنند.

شيخ الاسلامي يادآورشد: امكان و ظرفيت تعامل، همكاري و تعاون در كشور ما در همه زمينه ها وجود دارد و بايد تلاش كنيم بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب كه تعاون را چشمه جوشان اقتصاد دانستند، در زمينه اقتصاد نيز تعاون را وارد كنيم كه از رهگذر تعاون مي توانيم فعاليت هاي بسياري را به سرانجام برسانيم. عبدالرضاشيخ الاسلامي مشكل اشتغال كشور را نيازمند فعاليت هاي فرهنگي دانست و گفت: با توجه به اينكه در بازار كار صحبت از واقعيات، توانمندي و كارآيي است براي به كار بستن ظرفيت هاي شغلي موجود بايد در زمينه فرهنگ كار و روحيه كار كردن براي جوانان و خانواده ها فرهنگ سازي كنيم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.