استان زنجان ظرفیت صدور محصولات ورمی‌کامپوست به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه را دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان، مسئول واحد تحقیق و توسعه دانشگاه زنجان با اعلام این خبرگفت: ضروری است با تقویت چنین مراکزی به افزایش ظرفیت‌های کشور کمک کرد.

جلالی افزود:‌سرمایه‌گذاری در پروژه ورمی‌کامپوست به عنوان طرحی موفق در کشور ضروری است.

وی با بیان اینکه استان زنجان در زمینه ورمی‌کامپوست در حال حاضر حرفی برای گفتن دارد تصریح کرد: ‌استان زنجان می‌تواند الگوی مطلوبی برای اجرای این طرح در کشور باشد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه شرکت خوش زیست جاوید دانشگاه زنجان، با اشاره به اینکه در صورت سرمایه‌گذاری این محصول به استان‌های همجوار و کشورهای همسایه صادر می‌شود، ادامه داد: ظرفیت‌های لازم در این زمینه ایجاد شده است.

جلالی تولید محصولات متنوع و بسته‌بندی مکانیزه را از دیگر فعالیت‌های این حوزه برشمرد و اظهار کرد: در صورت سرمایه‌گذاری‌های لازم، محصولات متنوع تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه فعالیت خود را در زمینه ورمی‌کامپوست از سال 83 آغاز کرده است، افزود: مجوز تأسیس نخستین کارخانه ورمی‌کامپوست در استان زنجان اخذ و با راه‌اندازی سایت‌های مختلف در برخی استان‌های کشور اقدامات این طرح پیگیری شد.

مسئول واحد تحقیق و توسعه دانشگاه زنجان با اشاره به راه‌اندازی هفت سایت ورمی‌کامپوست از طریق این شرکت خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سایت‌های خصوصی و یک نمایندگی در تهران از اقدامات انجام شده این شرکت محسوب می‌شود./س

برچسب ها: صادرات ، ورمی ، کامپوست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.