تشکیل اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در ایران

اجلاس وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در ايران برگزار مي شود.

به گزارش گروه علمي،‌پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، دکترارسلان قربانی با اعلام این خبر اظهار داشت: برقراری و گسترش همکاری های مشترک آموزشی مهم ترین محور گردهمایی وزرای آموزش عالی کشورهای اسلامی در ایران است که تا پایان سال جاری برگزار خواهد شد.

وی همچنین افزود: برای حضور موثر در اجلاس های علمی مهم دنیا از جمله نشست علوم و تکنولوژی کشور ژاپن و اجلاس اتحادیه بین المللی دانشگاه های جهان (IAU) برنامه ریزی کرده ایم و با آمادگی در این نشست ها شرکت خواهیم کرد.

دکتر قربانی پیگیری همکاری های علمی دوجانبه با کشورهای مختلف از جمله همسایگان ایران را از رویکردهای وزارت علوم برشمرد و گفت: بخش هایی از این فعالیت ها در قالب کمیته های مشترک دنبال می شود.

وی از انجام اقداماتی برای راه اندازی کمیته مشترک با کشورهای کره جنوبی و روسیه خبر داد وبر لزوم فعال سازی رایزنی های علمی ایران در کشورهای مختلف در زمینه انتقال فناوری و توسعه همکاری های علمی دوجانبه تاکید کرد و گفت: رایزن های علمی باید نقش هایی به مراتب مهم تر و جدی تر از سرپرستی دانشجویان ایفا کنند و در زمینه های تبادل علم و فناوری میان مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی کشورها نقش آفرین باشند. /ح
برچسب ها: اجلاس ، وزرا ، آموزش عالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار