تماشاچي تئاتر هنگام ديدن يك اثر نمايشي بايد از سوي المان هاي بكار گرفته شده در اجرا به وجود بيايد.

نصير ملكي جو كارگردان نمايش "نان" كه اين روزها، ميهمان تالار انتظامي خانه هنرمندان است در خصوص اجراي اين اثر نمايشي و شرايط آ‌ن در اين زمان به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: حدود 5 سال پيش اثري را در جشنواره دانشجويي به روي صحنه بردم كه بسيار مورد استقبال قرار گرفت و ما توانستيم آن را در خارج از كشور نيز اجرا كنيم. همچنين اثر برگزيده جشنواره آن سال شد.
وي افزود: موقعيتي براي اجراي يك اثر نمايشي بوجود آمد اما اجراي آن نمايش در اين زمان با وجود گذشت 5 سال بسيار متفاوت بود و با ايده آل هاي كنوني ام هماهنگي نداشت.
ملكي جو تصريح كرد: پس از اين نتيجه گيري ناگزير شدم اقتباسي از اثر پيشين خودم ارائه دهم به همين خاطر يك نمايش جديد با ايده ها و ديدگاه هاي جدي من شكل گرفت.
وي بيان كرد: در اين اثر تا حدودي از ايده هاي اثر قبلي، سفيد برفي و هفت كوتوله نيز بهره بردم اما متاسفانه اصلي اين اثر كه علاقه زيادي به اين سبك كاري دارم استفاه از آكسسوار بود.
اين كارگردان اظهار داشت: با وجود اين كه ما بسياري از امكانات حرفه اي استفاده از آكسسوار را در صحنه نداريم اما تلاش كردم تا اثري حرفه اي اجرا كنم كه بتوانم تماشاچي را به وجد بياورم.
وي با اشاره به اين كه كليت كار با ايجاد مجموعه اي از تصاوير به جلو مي رود، گفت: فضاي بومي براي من اهميت بسياري دارد و به همين علت سعي كردم تا فضاي جهان سوم خودم را در آن وارد كنم.
وي در رابطه با زمان باقي مانده از اين اجرا افزود: متاسفانه تنها يك هفته از اين اجرا مانده و تاكنون نيز يك هفته اجرا داشته ايم هزينه اي كه براي اجراي كار گذاشتيم و با تمام عشق و علاقه اي كه داشتيم تنها با 2 هفته اجرا روبرو شديم كه اتفاق بسيار تاسف برانگيزي است.
گفتني است، نمايش "نان" هر شب ساعت 20 و سي دقيقه در تالار انتظامي خانه هنرمندان به صحنه مي‌رود./ي2
برچسب ها: تئاتر ، ملکی جو ، نان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار