مقامات رژيم صهيونيستي در هفته‌هاي گذشته بر طبل دروغين جنگ عليه ايران مي‌کوبيدند تا مثلا نشان دهند آن‌ها هم حرفي براي گفتن دارند، اما خود آن‌ها هم مي‌دانند که طبلشان تو خالي‌ بوده و توانايي رويارويي با ايران را ندارند، به همين دليل است که اگر در چند روز گذشته نگاهي به خبرگزاري‌هاي صهيونيستي و سخنراني‌هاي مقامات اين رژيم بياندازيم متوجه مي‌شويم که آن‌ها از مواضع جنگ‌جويانه خود عقب‌نشيني کرده‌اند.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران؛ چند روزي‌است که صهيونيست‌ها مانند هفته‌هاي گذشته بر طبل جنگ نمي‌کوبند، گويا متوجه شده‌اند که توانايي رويارويي با ايران را نداشته و مي‌دانند که در صورت زياده‌طلبي و اقدام نظامي عليه ايران هيچ کدام از دوستان اين رژيم حتي ايالات متحده به کمک آن نخواهند آمد.

 نتانياهو  که در ماه گذشته  روزي نبود که از جنگ با ايران صحبت نکند، در سخنان چند روز  گذشته خود در کابينه رژيم صهيونيستي از ايجاد خط قرمز براي ايران سخن به ميان آورد که نشان مي‌دهد وي فعلا قصد جنگ نداشته و قصد دارد از راه ديپلماتيک وارد عمل شود. 

به علاوه، ايهود باراک وزير جنگ رژيم صهيونيستي که ادعا کرده بود ايران در حال رسيدن به "منطقه امن" و دست‌يابي به بمب هسته‌اي است اعلام کرد که مخالف جنگ با ايران در شرايط کنوني‌است.

مايک روجرز، رييس کميته اطلاعات آمريکا نيز که به تازگي از سرزمين‌هاي اشغالي بازگشته است، اعلام کرد که اسراييل حالا حالاها خيال جنگ با ايران را ندارد.

بنا به گزارش هيل آنلاين، اين سناتور جمهوري‌خواه گفت: تهديد اسراييل در شرايط کنوني بي‌معني و توخالي است، زيرا به نظر من صهيونيست‌ها منتظر نتيجه انتخابات آمريکا هستند. البته اين مذاکرات در حالي رخ خواهد داد که ميت رامني پيروز انتخابات شود.

مايکل هايدن رييس سابق سيا که در روز يکشنبه به سرزمين‌هاي اشغالي رفته بود پيام اوباما مبني بر عدم اقدام نظامي عليه ايران را به نتانياهو تسليم کرد.

شلدون آدلسون، مالک معروف کاباره‌هاي آمريکا، صاحب امتياز روزنامه صهيونيستي اسراييل هيوم و يکي از بزگترين حاميان رامني پوشش برنامه هسته‌اي ايران را در روزهاي اخير به شدت کاهش داده است. به گفته آموس هارل مقاله نويس سايت صهيونيستي هاآرتص نتانياهو و باراک هر چه در چنته داشته را رو کرده‌اند و فهميده‌اند با اين کارها حمايت آمريکا را از دست خواهند داد.

ديويد رمنيک در مقاله اخير خود در نيويورکر اذعان کرده است که لابي سازمان‌هاي جاسوسي آمريکا و اسراييل مخالف اقدام يک جانبه اسراييل عليه ايران در سال جاري هستند.

در ضمن،گزارش جديد آژانس انرژي هسته‌اي هم ذکر نکرده است که ايران فعاليت‌هاي مرتبط با بمب هسته‌اي دارد تا بهانه‌اي بدست صهيونيست‌ها براي حمله به تاسيات هسته‌اي ايران بدهد.

شاشانک جوشي در مقاله خود در وب سايت موسسه خدمات سلطنتي آمريکا مي نويسد: ايهود باراک کاملا در اشتباه است که ايران به بمب هسته‌اي دست يافته است، زيرا سايت فوردو تحت نظارت کامل ناظران سازمان انرژي هسته‌اي بوده و اگر ايران قصد ساخت بمب هسته‌اي داشته باشد آن‌ها از همه زودتر متوجه مي‌شوند. حرف‌هاي باراک مبني بر بمب هسته‌اي بيشتر بازي سياسي است.

در نهايت، طبق اسناد و مدارک موجود و طبق نظر کارشناسان، مقامات رژيم صهيونيستي از جنگ با ايران عقب‌نشيني کرده و جرات اين کار را به تنهايي ندارند.

برچسب ها: اسراییل ، ایران ، جنگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار