رئيس سازمان بين المللي مبارزه با فرار از مجازات از دولت لبنان خواست تحقيقات درباره سرنوشت امام موسي صدر و همراهانش را به پايان برساند و تدابير لازم را در اين زمينه اتخاذ كند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه العالم ، " مي الخنسا"   از دولت لبنان خواست در اين خصوص از موريتاني كه "عبدالله السنوسي "، رئيس سابق دستگاه اطلاعات ليبي، را به منظور تكميل تحقيقات بازداشت كرده است، كمك بگيرد.

وي درخواست كرد كه كميته اي متشكل از وزير دادگستري تشكيل شود و شماري از قضات به طور رسمي به موريتاني اعزام شوند تا با دستگاه قضايي موريتاني براي تنظيم صورتجلسه هاي رسمي و تحقيق از النسوسي  اقدام كنند.

الخنسا با اشاره به اين كه دولت لبنان بايد در رابطه با روشن شدن سرنوشت امام موسي صدر اقدام كند، خاطر نشان كرد: دولت قول داده است كه تدابير لازم را براي پايان رساندن تحقيقات در اين زمينه اتخاذ كند.

وي افزود: كيفر خواست صادره شده در رابطه با پرونده ناپديد شدن امام موسي صدر تنها شامل معمر قذافي،ديكتاتور معدوم ليبي، شده است هر چند كه به برخي شخصيت هاي ديگر اشاره كرده اما آنها متهم نيستند.

الخنسا گفت: نجيب ميقاتي نخست وزير لبنان قول داده است كه به پرونده امام موسي صدر و همراهانش توجه كند و اين مساله را از نظر قضايي پيگيري نمايد. 

رئيس سازمان بين المللي مبارزه با فرار از مجازات، با بيان اين كه پرونده امام موسي صدر قبلا يك موضوع شخصي بود ولي اكنون مساله اي ملي شده است، تصريح كرد: اين پرونده اكنون به شوراي دادگستري در لبنان ارجاع شده است زيرا از جرايم بزرگ محسوب مي شود.

برچسب ها: لبنان ، موسی ، صدر ، پرونده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار