در چند هفته اخير، انتشار سه تصوير ويدئويي ديگر از خشونت پليس لس آنجلس ثابت کرد که نه تنها اوضاع بهتر نشده است بلکه پليس اين منطقه مانند ديگر ادارات پليس آمريکا حتي در توهين به حقوق اساسي شهروندان گستاخ تر از گذشته شده است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پايگاه اينترنتي ورلد سوسياليست،  در گزارشي به قلم جان اندروز آمده است : بيش از 20 سال پيش، تصوير ويدئويي آماتوري در آمريکا منتشر شد که چهار مامور اداره پليس لس آنجلس را در حالي نشان مي داد که فردي بيگناه به نام"راندي کينگ "را وحشيانه کتک مي زدند و دهها پليس ديگر نظاره گر اين صحنه بودند. اين تصاوير خشونت آميز موجب خشم عمومي و نگراني مقامات کشور شد. آنها قول دادند اصلاحاتي در اين خصوص اجرا کنند.
بر اساس سه ويديوي انتشار يافته اخير نخستين تصوير ويدئويي که در تاريخ هجدهم اوت گرفته شد، چهار افسر پليس لس آنجلس از جمله يک گروهبان را نشان مي دهد که بر سر يک دانشجوي بيست ساله به نام رونالد ويکلي جمع شده اند. اين تصوير به وضوح يکي از افسران را نشان مي دهد که به سر و صورت اين جوان مشت مي زند و بيني وي را در حالي که بر روي زمين افتاده است مي شکند.
اين افسران ويکلي را به اين علت مي خواستند بازداشت کنند که وي بر خلاف قوانين راهنمايي و رانندگي، در جهت مخالف حرکت خودروها با اسکيت در حال عبور از خيابان بود.
تصوير ويدئويي دوم که سه روز پس از اين حادثه از طريق دوربين نصب شده در يک پارکينگ ضبط شد، دو افسر پليس لس آنجلس را نشان مي دهد که زني سي و چهار ساله به نام" مايکله جردن "را به قدري محکم بر روي زمين پرت مي کنند که صورت وي به آسفالت خيابان برخورد مي کند. افسران پس از دستبند زدن به اين زن و بلند شدن وي از روي زمين، بار ديگر وي را روي آسفالت خيابان پرت مي کنند و سپس او را در حالي که آثار خراش و کوفتگي روي بدنش مشاهده مي شود، وارد خودروي گشت مي کنند.
جردن به علت گفتگو با تلفن همراه حين رانندگي بازداشت شد.
سومين تصوير ويدئويي که خشونت افسران پليس لس آنجلس را به تصوير مي کشد، مربوط به سي ام اوت است. اين تصوير از طريق دوربين نصب شده در خودروي پليس ضبط شده، اما هنوز به طور علني  منتشر نشده است.
بنا بر اعلام شاهدان و بيانيه اي که باب گرين، معاون رئيس پليس لس آنجلس ديرتر از زماني که بايد منتشر کرد، زني سي و پنج ساله به نام آليشيا توماس کودکان سه ، و دوازده ساله خود را در ساعات اوليه صبح بيست و دوم ژوييه در مقابل ايستگاه بخش جنوب شرق اداره پليس آنجلس پياده کرد و از آنها خواست داخل ساختمان بروند و به پليس بگويند که مادرشان معتاد به مواد مخدر است، استطاعت مالي ندارد و ديگر قادر به مراقبت از آنها نيست.
پايان آن روز، پنج افسر پليس توماس را تعقيب و وي را به علت به خطر انداختن جان کودکانش دستگير کردند. افسران پليس هنگام دستگيري اين زن،‌ با لگد وي را روي زمين پرتاب کردند و او را زير مشت و لگد گرفتند. سپس پاهايش را با طناب به هم بستند و به دست هايش از پشت دستبند زدند. اين افسران توماس را در حالي داخل خودروي گشت  انداختند که دوربين داخل خودرو ، تصوير وي را در حالي نشان مي داد که بي رمق شده بود و ديگر نمي توانست نفس بکشد و در نهايت روي دستان افسران پليس جان باخت.
شمار زيادي از ادارات پليس آمريکا از جمله پليس لس آنجلس چهار دست و پا بستن مظنونان را منع کرده اند، چرا که اين کار مانع از نفس کشيدن فرد مي شود و ممکن است در نهايت به خفگي وي منجر شود. با اين حال، افسران پليس همچنان از اين روش استفاده مي کنند.
رويدادهاي مزبور که در روز روشن و در مناطق کارگر نشين آمريکا روي داده است، بربريت و وحشيگري موجود در جامعه فعلي آمريکا را نشان مي دهد. وحشيگري که بر ضد طبقه کارگر و در ميان همه گروههاي قومي اعمال مي شود. از ميان سه قرباني خشونت پليس لس آنجلس که در بالا ذکر شد، ويکلي و توماس سياهپوست بودند و جردن سفيد پوست بود.
برچسب ها: پلیس ، آمریکا ، خشونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار