رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی با انتقاد از توجه کم رسانه‌های کشور به مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران، برگزاری جشنواره شهرنگار را نقطه اوج مطالبات مردم مشهد عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمان‌فر با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره‌های مختلف درباره مشهد می‌تواند در ارتقای این شهر به عنوان پایتخت معنوی ایران موثر باشد، گفت: یکی از تاثیراتی که جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی مختلف برای شهر مشهد به همراه دارند، ارتقای جایگاه مشهد برای شناساندن به دیگر شهرها به عنوان پایتخت معنوی ایران است.

وی در خصوص تاثیر جشنواره ملی شهرنگار (مدیریت شهری مشهد در آیینه رسانه) تصریح کرد: برگزاری جشنواره شهرنگار می‌تواند فرصتی را برای شهر مشهد به منظور شناخت ایده‌های دیگران ایجاد کند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین چنین جشنواره‌هایی می‌تواند ظرفیت‌های ایجاد شده و بالقوه را در یک نقطه به صورت یک ظرفیت بالفعل به نمایش بگذارد که این مهم می‌تواند در آینده تاثیرات مثبتی برای این کلانشهر مذهبی داشته باشد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برگزاری جشنواره ملی شهرنگار نباید تنها یک کار نمایشی صرف نباشد بلکه رویکرد عملی یکی از اصلی‌ترین لازمه‌های آن محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر همچنین با اشاره به تاثیر جشنواره شهرنگار در ایجاد مطالبات گسترده برای مشهد عنوان کرد: در صورتی که این جشنواره تنها یک کار تشریفاتی نباشد می‌تواند به یک نقطه اوج برای مطالبات مردم مشهد تبدیل شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: با معرفی آثار این جشنواره می‌توان شاهد ایجاد بسترگفتمان برای مطالبات مردم مشهد بود.

وی در ادامه از توجه کم رسانه‌های ملی به شهر مشهد انتقاد کرد و گفت: با توجه به اینکه شهر مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران دارای ویژگی‌های زیادی است، هنوز رسانه‌های کشوری توجه خود را به این شهر افزایش نداده‌اند.

حجت‌الاسلام پژمان‌فر خاطرنشان کرد: در حال حاضر نه تنها در نگاه رسانه‌های کشوری بلکه در رسانه‌های داخل استانی نیز جایگاه این شهر به عنوان یک شهر مذهبی در قلب جهان اسلام تغییری نکرده است./س

برچسب ها: جشنواره ، شهر ، نگار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.