مدير انتقال خون يزد از ارسال 21 هزار واحد پلاسما به پالايشگاه تهران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دكتر نقي تقوايي ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استان يزد در زمينه انتقال خون استان معين است به عبارتي ديگر استانهاي ديگر از اين استان درخواست دريافت خون دارند و يزد تاكنون هيچ درخواستي از استانهاي ديگر براي دريافت خون نداشته است.

وي ادامه داد: در سال گذشته 50 واحد خون به زاهدان، 2 هزار و 391 واحد خون به بندرعباس، 9 هزار و 633 واحد پلاسما به تهران و 10 هزار واحد پلاسما به قم فرستاديم و امسال نيز يك هزار و 136 واحد خون به بندرعباس ارسال كرديم.

مدير انتقال خون يزد با اشاره به ارسال محصولات پلاسمايي به خارج از كشور تصريح كرد: در سال گذشته 21 هزار واحد پلاسما به پاليشگاه تهران جهت ارسال به خارج از كشور فرستاده شد كه در خارج از كشور روي آان فرآيندهايي انجام و فرآورده هايي از آن خارج شده و به كشور بازگرانده مي شود.

وي با بيان اينكه فاكتورهاي انعقاي براي بيماران هموفيلي نياز است و هزينه اين فاكتورها نيز زياد مي باشد، تصريح كرد: با توجه به اينكه فرآورده هايي پلاسمايي نيز براي بيماران نياز نيست، در اين راستا راهكاري طراحي شده به طوري كه پلاسماي ايراني به پالايشگاه تهران ارسال مي شود و سپس به خارج از كشور فرستاده مي شود و در خارج از كشور فاكتورهاي انعقادي از آن گرفته مي شود و به ايران برگردانده مي شود كه براي بيماران ايران مورد استفاده قرار مي گيرد.

دکتر تقوایی اضافه كرد: از آنجايي كه اين خون پلاسماي كمي دارد، ضريب سلامت بالاتري دارد و سالم است و همچنين با اين اقدام، هزينه خريد فاكتورهاي مورد نياز بيماران انعقادي كاهش مي يابد./ح
برچسب ها: خون ، پلاسما ، اهداخون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار