حدود3 میلیون منبع دیجیتال مطالعاتی درکتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی در دسترس محققان و دانش پژوهان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، رئیس این سازمان با بیان این مطلب گفت: در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی حدود3 میلون منبع اطلاعاتی اعم از منابع خریداری شده و منابع متعلق به این سازمان، نگه داری می شود.

محمد هادی زاهدی خاطرنشان کرد: از مجموع سه میلیون منابع دیجیتال مطالعاتی تعداد یک میلیون و 500 هزار منبع فراهم آوری وتعداد یک میلیون وچهارصد ودوازده هزار منبع نیز،‌ از منابع متعلق به سازمان می‌باشد. وی این منابع را شامل کتب خطی، چاپ سنگی، چاپ سربی، اسناد تاریخی،‌ عکس، ‌نقشه و پایان نامه دانست و خاطر نشان کرد: به زودی فایل های صوتی و تصویری نیز به این مجموعه افزوده خواهد شد.

وی در ادامه اضافه کرد: منابع خریداری شده به دلیل قانون کپی رایت، بر روی سایت سازمان قرار نمی‌گیرد و ارائه خدمات به مراجعه کنندگان به صورت حضوری در کتابخانه الکترونیک این مرکز خواهد بود.

گفتني است سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مركز اسناد آستان قدس رضوي علاوه بركتابخانه مركزي با 28800 متر مربع فضاي فرهنگي، مطالعاتي، داراي 38 كتابخانه وابسته و 10 كتابخانه تخصصي در سطح كشور و يك كتابخانه خارج از كشور است كه روزانه پذیرای بسیاری از محققان، پژوهشگران و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی می باشند. /س

برچسب ها: منبع ، دیجیتال ، مطالعاتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.