سی وششمین جشنواره ی بین المللی فیلم مونترال روز دوشنبه به کار خود پایان داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت خبری جشنواره مونترال، سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم مونترال پنجشنبه 23 اوت با فیلم "کروکودیل میلیون دلاری" اثر  لی‌شنگ لین آغاز شد. در جشنواره ی امسال 432 فیلم از کشور های مختلف به نمایش درآمد و روز دوشنبه سوم سپتامبر به کار خود پایان داد. در بخش رقابتی جشنواره امسال فیلمی از این حاضر نبود اما در ساير بخش ها 5 فیلم بلند و 2 فیلم کوتاه از این شرکت داشتند.
از بین 432 فیلم شرکت کننده در جشنواره، فیلم ترکیه ای، "جایی که آتش می‌سوزاند" جایزه اصلی جشنواره امسال مونترال را از آن خود کرد.
"گرتا اسکاچی" بازیگر ایتالیایی- استرالیایی- انگلیسی رییس هیأت داوران بخش بین الملل، جایزه اول جشنواره را به فیلم، "جایی که آتش می‌سوزاند"، ساخته اسماعیل گونس از کشور ترکیه اهدا کرد.
داستان فیلم آقای گونس درباره دختری به نام عایشه است که پدر و مادرش او را با عجله به بیمارستان می‌رسانند، اما وقتی متوجه می شوند که وی باردار است دیگر علاقه ای به زنده ماندن وی ندارند.
جایزه ویژه هیأت داوران- به طور مشترک به، "هجوم"، ساخته دیتو تسینتسادزه از آلمان و "غسل نارنجی"، ساخته ساخته امانول اوریب از اسپانیا تعلق گرفت.
یان تروئل برای فیلم "آخرین جمله" از سوئد، جایزه بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.
جوایز بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر زن را به ترتیب: کارل مرکاتس، برای فیلم، "پیر شدن (کودک هشتاد ساله)" از اتریش و هوب‌میر، برای فیلم "فصل بسته" از آلمان اهدا شد.
مارکو نابرسیک برای فیلم "کولی شانگهای" جایزه ی بهترین فیلم نامه را دریافت کرد.
آلکساندر پروشکین برای فیلم "کفاره" جایزه بهترین مشارکت هنری را با خود به روسیه برد.
چینی ها هم دست خالی نماندند و یازو یانگ برای فیلم "بالها"جایزه بهترین نوآوری هنری را از آن خود کرد.
جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره مونترال به مارتین چارترند از کانادا برای فیلم" مکفرسون" اهدا شد. و بهترین فیلم کوتاه منتخب هیات داوران" ضیافت معشوقه" اثر هفانگ وی، محصول مشترک کانادا و فرانسه اعلام شد.
محصول مشترک کانادا و ژاپن فیلم" کارا کارا" اثر کلود گانیون جایزه ویژه جشنواره مونترال به خود اختصاص داد./ي2
برچسب ها: سینما ، جشنواره ، مونترال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار