محققان موفق به کشف روشی شده‌اند که به کمک آن می‌توان دستگاه‌های مکانیکی کوچکی را تولید کرد که از قطع تماس‌های تلفنی و کاهش سرعت بارگذاری‌های اینترنتی در تلفن‌های همراه جلوگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج ؛ این دستگاه‌ها به منظور شناسایی آسان‌تر امواج هوایی ساخته شده‌اند تا از این طریق کارایی گوشی‌های تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل افزایش یابد.
"جِفری رودز"( Jeffrey Rhoads) یکی از محققان رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه Purdue گفت: «باید توجه داشت که به‌ازای هر دستگاه الکترونیکی قابل‌حمل طیف باند مخابراتی آزاد در فضا وجود ندارد».
این مسئله باعث قطع شدن تماس‌های تلفنی، مشغول بودن خطوط، کاهش کیفیت تماس‌ها و کاهش سرعت بارگذاری‌ها می‌شود. به منظور حل این مشکل، صنعت مخابرات جهان در تلاش است سیستم‌هایی تولید کند که بتواند کانال‌های مخابراتی آزاد را آسان‌تر پیدا کند و در پهنای باند موجود هر کاربر بتواند تماس موفق‌تری برقرار سازد.
"سعید محمدی"( Saeed Mohammadi) یکی از محققان رشته الکترونیک و مهندسی رایانه که با رودز همکاری داشته است همراه با "حسین پژوه"(Hossein Pajouhi) دانشجوی رشته دکترا و دیگر محققان حاضر در این مطالعه اعلام داشت: «به منظور انجام این کار شما باید فیلترهای دقیق‌تری را برای تلفن‌های همراه و دیگر دستگاه‌های رادیویی در اختیار داشته باشید. این سیستم‌ها امواج اضافه را حذف می‌کنند و به سیگنال‌ها امکان می‌دهند از طریق نزدیک‌ترین فرکانس‌ها به دستگاه الکترونیکی همراه انتقال یابند».
گروه تحقیقاتی دانشگاه Purdue دستگاه‌های مکانیکی کوچک خود را "رزوناتورهای نانوالکترومکانیکال" نام‌گذاری کرده است که هر کدام از آن‌ها شامل یک پرتو سیلیکونی کوچک می‌شود که به هنگام دریافت ولتاژ به لرزه درمی‌آید./س
برچسب ها: دستگاه ، مکانیکی ، تلفن ، همراه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.