برج های سه قلوی پتروشیمی لردگان با 70 درصد پیشرفت در استان چهارمحال و بختیاری در حال ساخت است.

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهركرد:

رئیس کارگاه ومدیر اجرایی این طرح ملی گفت: ساخت برج های سه قلوی طرح ملی پتروشیمی لردگان برای نخستین بار در کشور به شیوه ساخت کارگاهی در حال انجام است و تا 22 بهمن تکمیل و نصب می شوند.

همایون سلطانی افزود: طرح عظیم ساخت برجهای سه قلوی تفکیک کننده گاز پتروشیمی لردگان (برجهای 2001 و 2002 و 2003) برای خوراک رساندن به پتروشیمی اوره و آمونیاک لردگان ، تولید کود اوره و آمونیاک و تفکیک گازهای پتروشیمی و هدایت گازهای سمی و غیرقابل استفاده به خط پتروشیمی در دست ساختند.

سلطانی افزود: هم اکنون برج 2001 با67 متر طول و495 تن وزن و برجهای 2002 و 2003 که به صورت یک تکه و برروی هم ساخته و نصب خواهند شد، تاکنون 70 درصد پیشرفت داشته است.

سلطانی گفت: این برج های سه قلو بر اساس علم روز و با استانداردهای انجمن مهندسین آمریکا و انجمن جوش آمریکا و استانداردهای روز اروپا طراحی و در حال ساخت هستند و 20 میلیون دلار در مقایسه با نمونه خارجی خود ارزانتر و مناسبت تر ساخته می شود.

وی افزود: ساخت این برج ها در منطقه حمل و ساخت و نصب به صورت مستقیم برای 164 کارشناس و مهندس فنی از استانهای چهارمحال و بختیاری، خوزستان و فارس شغل ایجاد کرده است و به صورت غیرمستقیم نیز زمینه اشتغال 200 نفر را فراهم کرده است .

ساخت این برج ها مصوبه سفر های هیات دولت به استان چهارمحال و بختیاری است که در سال 86 آغاز شده است./س

برچسب ها: پیشرفت ، پل ، کارون ، فلزی ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.