صدور دستور فروش اقامتگاه لوکس سفير ايران، روايت مقامات صهيونيست از دلايل انزواي اسرائيل، مرسي با مبارك فرقي ندارد، اعلام وضعيت فوق العاده در پي جراحي شاه 88 ساله ، وهابیون عربستان: کشتن علمای شیعه به ما آرامش خواهد داد و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های چهارشنبه است.


به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز  چهارشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:
 
روزنامه کیهان:

امتناع دوباره اعضاي شوراي همكاري از پذيرش قيموميت رژيم سعودي

وزيران خارجه اعضاي شوراي همكاري خليج فارس بررسي طرح عربستان براي وحدت 6 عضو اين شورا را براي بار دوم به تعويق انداختند.

به گزارش ميدل ايست آن لاين كه اين رويداد را نشانه اختلافات عميق در شوراي همكاري ارزيابي كرده، پادشاه عربستان سال گذشته به كشورهاي عضو پيشنهاد داد تا براي جلوگيري از سرايت بهار عربي به اين كشورها تشكيل يك اتحاديه بدهند. تصويب اين پيشنهاد يك بار از ماه ژانويه گذشته تا ماه آگوست به تاخير افتاده بود و در جلسه اخير شورا نيز اعضا تصميم گرفتند تا بررسي و تصويب طرح را به عقب بيندازند.

شوراي همكاري خليج فارس در بيانيه پاياني خود تاكيد كرد شورا نياز به وقت بيشتر براي انجام بررسي هاي بيشتر در اين زمينه دارد تا نگراني ها ونظرات تمامي اعضاي شورا مورد بررسي قرار بگيرد.

ميدل ايست آن لاين مي افزايد: به اعتقاد كارشناسان اين ماجرا نشان مي دهد كه تا چه اندازه در درون شورا اختلاف بالا است. به خصوص كه كشورهاي عضو شورا از اين مي ترسند كه به بهانه وجود تهديدهاي خارجي با پذيرش پيشنهاد وحدت مورد تهديد عربستان واقع شوند. منابع نزديك به شوراي همكاري خليج فارس مي گويند كه اعضاي شورا به هيچ وجه وحدت ميان اعضا را تاييد نمي كنند و در عين حال افكارعمومي در اين كشورها مخالف ادغام اعضاي شوراي همكاري هستند.
 
روايت مدير مؤسسه استراتفور از زوال ابتكار عمل در حاكميت تل آويو

بحران راهبردي كه اسرائيلي ها با آن روبرو هستند اين است كه اهرم هاي قدرت آنان شامل روابط پنهان و آشكار و قدرت نظامي ديگر نمي تواند مانند گذشته محيط پيرامون آنان را شكل بدهد.

جرج فريدمن مدير انديشكده اطلاعاتي استراتفور با تأكيد بر تحليل فوق نوشت: اسرائيل با بحران هاي بزرگي از جمله تهديد بودن همه همسايگان، عدم كارايي نظامي، قدرت ايران، و اختلافات سياسي و نظامي مذهبي در ساختار تل آويو مواجه شده است.

وي در پايگاه اينترنتي استراتفور نوشت: امنيت اسرائيل در محيط راهبردي آن در سراشيب اضمحلال قرار دارد و ايران قدرتش را به سمت غرب يعني عراق و سوريه گسترش داده است. اسرائيل اكنون قدرت تحميل خواسته هايش را ندارد و اسير مخمصه راهبردي شده است.

به گزارش خبرگزاري قدس، فريدمن معتقد است: توانايي اسرائيل براي نفوذ بر وقايعي كه در سرحداتش روي مي داد، هيچ وقت عالي نبود اما حالا ديگر وقايعي كه در كشورهاي هم مرزش روي مي دهد از كنترلش خارج شده است. سياست اسرائيل از قديم الايام اين بود كه روي تهديد اصلي تمركز كند، با استفاده از توازن قدرت موقعيت را ثبات بخشد و در نهايت به كاربرد قاطعانه نيروي نظامي متوسل شود اما ديگر برايش مقدور نيست تهديد اصلي را شناسايي كند. حالا ديگر از جانب همه همسايگانش تهديدي متوجهش هست و اين بدان معني است كه استفاده از توازن قدرت در اين كشورها براي به وجود آوردن مرزهايي امن، ديگر گزينه مناسبي براي اسرائيل نيست. ديگر روشن نيست كه آيا دسته بندي اي هست كه اسرائيل از آن پشتيباني كند يا توازني كه به آن دست يابد يا نه. در نهايت، مي توان گفت مشكل بيش از آنكه نظامي باشد، سياسي است. اسرائيل ديگر توانايي تحميل راه حل سياسي خود را ندارد.

مدير مؤسسه استراتفور در ادامه اين تحليل خاطرنشان كرد: مقامات اسرائيل ابتكار عمل راهبردي را از دست داده اند و نوع قدرتشان در مقابله با مسائل راهبردي نتيجه بخش نيست. آنها ديگر در نهايت قدرت نيستند، بلكه در محدوده پيچيده اي محصور شده اند كه با راه حل هاي نظامي سازگار نيست. همان گونه كه در جنگ 2006 با حزب الله معلوم شد. جنگ هاي لبنان و غزه، بدبياري براي اسرائيل بود.

وي سپس به موضوع ايران پرداخت و نوشت: مقامات نظامي و اطلاعاتي اسرائيل مي ترسند در جنگ با ايران شكست بخورند. اسرائيل با مشكل داخلي هم روبروست، با بحران اعتماد. بسياري از رهبران نظامي و اطلاعاتي اسرائيل با حمله به ايران مخالفند. بخشي از اين مخالفت ريشه در محاسبات شان دارد. بخشي ديگر مربوط به مجموعه اي از عمليات نظامي نه چندان موفقي است كه اعتماد آنها به گزينه نظامي را خدشه دار كرده است. همزمان اختلافات مذهبي در اسرائيل و در داخل كابينه اوج گرفته است.
 
صداي واحد 120 كشور به حمايت از ايران درس مهمي براي آمريكاست

يك ديپلمات سابق آمريكايي گفت واشنگتن بايد به واقعه اي كه نمايندگان و سران 120 كشور را در تهران گرد هم آورد، توجه ويژه كند.

ادوارد پيك تصريح كرد: بايد به آنچه در تهران گذشت، بيشتر توجه كنيم به ويژه كه حاضران در اين اجلاس يكصدا حق ايران را در دستيابي به فن آوري هسته اي صلح آميز به رسميت شناختند، و اين مسئله اي بسيار مهم و درسي براي كساني است كه تاكنون از خواب برنخاسته اند.

پيك تاكيد كرد: با توجه به اين كه ايران عضو معاهده ان پي تي است، دستيابي به فن آوري هسته اي براي مقاصد صلح آميز حق مسلم اين كشور است؛ ولي فقط اسرائيل از امضاي اين معاهده سر باز زده است. رفتار ما در قبال ايران و اسرائيل متناقض و فريبكارانه است.

به گزارش العالم، ادوارد پيك رويكرد كشورهاي غربي به زرادخانه هسته اي اسرائيل و فعاليت هاي صلح آميز هسته اي ايران را نفاق سياسي توصيف كرد و گفت: اكثر آمريكايي ها نمي دانند كه اسرائيل بمب اتمي دارد.
 
يونگه ولت: ايران دو مسير را پيش روي غرب نهاده است
ايران در كنار اعتمادسازي هشدار روشني مي دهد مبني بر اينكه در صورت خطاي غرب، قادر به گسترش رويارويي در زمينه فعاليت هاي هسته اي است.

نشريه آلماني يونگه ولت با اشاره به گزارش اخير آژانس بين المللي انرژي اتمي در زمينه موفقيت هاي فني ايران نوشت: ايران كمتر از ميزاني اورانيوم غني مي كند كه از نظر فني امكانش را دارد. اين واقعيت كه آن را رسانه هاي تابع جريان روز غرب ناديده مي گيرند در تازه ترين گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي تاييد مي شود.

اين نشريه افزود: خبرگزاري ها و رسانه هاي تابع جريان غالب در خبررساني خود درباره گزارش تازه ايران اين نكته را در كانون توجه قرار داده اند كه ايران در سه ماه گذشته «ظرفيت هاي» خود را در تاسيسات زيرزميني و به شدت مورد حفاظت فردو دو برابر كرده است. گرچه به اين نكته در گزارش تاكيد خاصي نمي شود اما مي توان با مقايسه گزارش قبلي كه در آخرهاي مه گذشته منتشر شده به آن دست يافت. با اين وجود مطلب غافلگيركننده اي در آن وجود ندارد زيرا ايراني ها بيش از دو سال پيش به آژانس بين المللي انرژي اتمي اطلاع داده بودند كه مي خواهند در فردو در مجموع 16 به اصطلاح كاسكاد، مجموعه اي از سانتريفيوژهاي گازي به كار بگيرند. اين يعني حدود 3 هزار سانتريفيوژ. در حال حاضر آنگونه كه از گزارش موجود در اينترنت برمي آيد، 12كاسكاد- به جاي هفت و نيم در سه ماه قبل- نصب شده است. اما آژانس در عين حال اطلاع مي دهد تنها يك سوم آنها، چهار كاسكاد، راه اندازي شده اند.

يونگه ولت در ادامه گزارش خود خاطرنشان كرد: تصوير هميشگي نشانگر اين است كه ايران پايين تر از امكاناتش كار مي كند تا رويارويي با غرب را بيشتر دامن نزند. در عين حال گسترش ظرفيت ايران هشدار مشخصي نيز به غرب است كه از تحريك و تهديد دست بردارد.
 
روايت مقامات صهيونيست از دلايل انزواي اسرائيل

يك مقام صهيونيست راز فاصله گرفتن آمريكا از بلوف هاي نظامي اسرائيل عليه ايران را فاش كرد.

ژنرال دمپسي رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا اخيرا تصريح كرده بود آمريكا حاضر نيست همدست اسرائيل در حمله به ايران تلقي شود. روز گذشته نيز روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت از پيغام محرمانه آمريكا به ايران خبر داد مبني بر اينكه «واشنگتن از حمله تل آويو به تاسيسات هسته اي ايران حمايت نمي كند» و «شما هم پايگاه هاي ما در خليج فارس را تهديد نكنيد». اين گزارش يديعوت آحارونوت از سوي جي كارني سخنگوي كاخ سفيد تكذيب شد. اما رابرت باير افسر سابق سيا به بي بي سي گفت بعيد نيست آمريكا چنين كرده باشد.

در همين حال به گفته يك مقام اسرائيلي، آمريكا با تجاربي كه از عراق اندوخته است خود را با ايران درگير نمي كند.

گيورا آيلند مشاور قبلي امنيت ملي رژيم صهيونيستي اعلام كرد «احتمال مشاركت آمريكا با اسرائيل در حمله عليه تاسيسات هسته اي ايران بسيار ضعيف است.» وي افزود: آمريكا تا بحال به دليل فعاليت هسته اي به كشوري حمله نكرده و معمولا زماني اقدام نظامي مي كند كه منافعي برايش داشته باشد. آمريكا تاكنون نتوانسته از بحران عراق و افغانستان خلاص شود پس به هيچ وجه مايل نيست خود را با مشكل بزرگي همچون ايران درگير كند و دردسري تازه براي خود بيافريند.

همزمان رسانه هاي صهيونيستي نظير معاريو و راديو اسرائيل از وخامت روابط با آمريكا و كشورهاي غربي خبر مي دهند. نتانياهو در آخرين جلسه كابينه خود با تلخي تمام گفته است: گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي گفته هاي پيشين مرا تاييد مي كند كه تحريم ها اثري بر اقتصاد ايران ندارند و مانع از پيشرفت در برنامه اتمي نمي شوند و موجب گرديده كه مقامات ايران از گفت وگو با ابرقدرت ها سوءاستفاده كنند و فرصت لازم را براي پيشرفت در برنامه اتمي خود به دست مي آورند.بايد حقيقت را گفت و آن اينكه جامعه بين المللي يك خط قرمز روشن براي ايران تعيين نمي كند و حكومت تهران نيز فكر مي كند كه جامعه بين المللي قاطعيت ندارد.

وي با انتقاد از حضور نمايندگان 120 كشور جهان در نشست جنبش عدم تعهد در تهران گفت: آنها موضوع نابودي اسرائيل را از زبان سران ايران شنيدند و از جاي خود تكان نخوردند و هيچ كس بلند نشد و سالن را ترك نكرد.

در همين حال روزنامه معاريو در گزارشي كه به سخنان نتانياهو مي پرداخت، نوشت: بحران اعتماد ميان آمريكا واسرائيل بر سر ايران شكل گرفته است.

از سوي ديگر داني ابالون معاون وزير خارجه اسرائيل در صفحه فيس بوك خود نوشت: رژيم اسلامي خيلي وقت است كه از تمام خط قرمزها عبور كرده و ما هر اقدامي را كه بر مشروعيت اين رژيم مي افزايد، محكوم مي كنيم. ديدار دبيركل سازمان ملل از تهران يك اشتباه سياسي بود. او بايد اين اجلاس را تحريم مي كرد. ما مستقيما به دبيركل سازمان ملل متحد رجوع كرديم و از وي مصرانه خواستيم كه در اين اجلاس شركت نكند. شايسته نبود كه وي در اجلاسي شركت كند كه نمايانگر رفتار و اعمالي قبيح است.
 
اعلام وضعيت فوق العاده در پي جراحي شاه 88 ساله

به دنبال اعلام وخامت حال پادشاه سعودي و زير تيغ جراحي رفتن وي، آل سعود ضمن اعلام آماده باش در عربستان، تدابير امنيتي ويژه اي را در اين كشور اتخاذ كرد.

به گزارش العالم به نقل از المنار فلسطين، به دنبال اعلام خبر جراحي ملك عبدالله در يكي از بيمارستان هاي نيويورك، تدابير امنيتي ويژه اي در اين كشور اتخاذ شده است. برخي منابع سعودي و آمريكايي مي گويند كه وضع جسماني ملك عبدالله بسيار وخيم است و اين موضوع خاندان سعودي را واداشته تا تدابير امنيتي خاصي را در كشور اتخاذ و نيروهاي نظامي و امنيتي را به حالت آماده باش درآورند.

شاه 88 ساله عربستان در حالي تحت عمل جراحي قرار گرفته است كه در يك سال گذشته دو وليعهد خود، سلطان بن عبدالعزيز و نايف بن عبدالعزيز را كه هر دو برادران ناتني اش بودند، به فاصله هشت ماه از دست داد.
 
روزنامه وطن امروز:

خاتمی: کاری نکنید بگویم غلط کردم

محمد خاتمی با انتقاد از فشارهای که این روزها برای ورود وی به عرصه ریاست جمهوری وارد می شود گفته است: من تحت فشار همین آقایان در سال 88 وارد میدان شدم و بعد مجبورم کردند از میرحسین موسوی دفاع کنم.

من هنوز دارم تاوان حمایت از موسوی را پرداخت می کنم و آقایان کاری نکنند به میدان بیایم و بگویم غلط کردم. من حاضرم تاوان آن را بپردازم.

از سوی دیگر عبدالله نوری نیز در دیدار جمعی از دانشجویان مجدداً گفته است برای جلوگیری از تشتت واز هم گسیختگی جریان اصلاحات نیازمند اتاق فکر هستیم.
حضور در انتخابات ریاست جمهوری تنها یکی از فلسفه های راه اندازی اتاق فکر است. نوری در این دیدار خواستار مرزبندی اصلاح طلبان با گروه های برانداز شده است.
 
روزنامه تهران امروز:

آغاز رسیدگی به تخلفات اداری جاسبی

حجت الاسلام مصطفی پور محمدی، رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان بازرسی قصد ورود به تخلفات صورت گرفته در زمان مدیریت قبلی دانشگاه آزاد را دارد؟ گفت در یک حوزه ای بله؛ در امورد اداری بله ولی در امور داخلی و مالی اش نه.
 
تدوین پیش نویس انتخاباتی جبهه پیروان

کریمی اصفهانی دبیر جامعه اصناف و بازار گفت: پیش نویس انتخاباتی جبهه پیروان با حضور تمام اعضا از جمله دبیرکل جبهه پیروان در دستور کار قرار گرفته و زمانی که نظر تمام اعضا را جلب کند نهایی می شود.

وی افزود: جامعه اصناف قطعاٌ مستقل از مجموعه جبهه پیروان حرکت نخواهد کرد.
 
روزنامه ملت ما:

احتمال آغاز دور جدید سفراستانی پس از سفر رئیس جمهور به نیویورک

دبیر ستاد سفرهای استانی هیئت دولت گفت: احتمالاً دور جدید سفرهای استانی پس از بازگشت احمدی نژاد از نیویورک آغاز می شود. مرتضی دادخواه دبیرستاد سفرهای استانی هیئت دولت با اشاره به اراده دولت برای ادامه سفرهای استانی گفت: چندین استان برای ادامه سفرهای استانی رئیس جمهور آماده است که ما منتظر دستور احمدی نژاد برای انجام نخستین سفر به یکی از این استان ها هستیم.

وی افزود: زمان انجام نخستین سفر بسته به برنامه رئیس جمهور دارد و در نخستین فرصت این کار انجام می شود.
 
تکذیب پیام محرمانه کاخ سفید به ایران

سخنگوی کاخ سفید گزارش یک روزنامه اسرائیلی را درباره ارسال پیام محرمانه دولت اوباما به ایران درباره حمله احتمالی اسرائیل به ایران را تکذیب کرد.

به گزارش رویترز جی کارنی سخنگوی کاخ سفید روز گذشته گزارش روزنامه «یدیوت آحارونوت» اسرائیل را درباره ارسال پیام محرمانه اوباما به ایران را رد کرد.

کارنی با اشاره به این که واشنگتن و تل آویو هیچ اختلافی درباره ضرورت جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی ندارند، تاکید کرد که این گزارش غلط است و وی درباره مسائل فرضی صحبتی برای گفتن ندارد.

روزنامه آحارونوت اسرائیل روز دوشنبه با انتشار گزارشی مدعی شد که دولت اوباما با ارسال نامه ای محرمانه به ایران از طریق کانال های دیپلماتیک اروپایی به مقامات تهران اطمینان داده است که واشنگتن از هرگونه حمله احتمالی اسرائیل به ایران پشتیبانی نخواهد کرد و در عوض دولت امریکا این انتظار را از تهران دارد که در صورت جنگ با اسرائیل پایگاه های امریکا در منطقه را هدف حمله قرار ندهد.

واشنگتن در حالی گزارش روزنامه یدیوت آحارونوت را تکذیب کرده است که در ماه های گذشته روابط دولت راستگرای نتانیاهو با دولت اوباما به سردترین شرایط در تاریخ 6 دهه ای روابط واشنگتن – تل آویو رسیده است و نتانیاهو دولت اوباما را متهم به اهمال و سهل انگاری در برخورد با برنامه هسته ای ایران می کند.
 
اروپا ممکن است به طور غیر رسمی در تحریم نفتی ایران بازنگری کند

یک منبع دیپلماتیک اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه برنامه ای برای تجدید نظر رسمی در ممنوعیت واردات نفت ایران ندارد، اما در صورت تداوم اختلال تامین انرژی تدابیر علیه ایران را بار دیگر مورد بررسی قرار خوهد داد.

به گزارش پایگاه اینترنتی «پلاتز» با اشاره به این خبر افزود: اتحادیه اروپا در ماه ژانویه واردات نفت ایران را با هدف اعمال فشار بر ایران به دلیل دنبال کردن برنامه هسته ای تصویب کرد و این تحریم ها از اول جولای (تیرماه) به اجرا درآمد.

اتحادیه اروپا در ماه ژانویه اعلام کرد که می تواند ممنوعیت پیشنهادی را مورد تجدید نظر قرار دهد و در صورتی که یکی از روسای عضو به دلیل تحریم ها به لحاظ اقتصادی تحت تاثیر شدید قرار گیرد، اقداماتی را اتخاذ کند.

در هرحال این منبع گفت که هیچ گزارشی برای ارزیابی تاثیر تحریم ها پس از ماه جولای در حال آماده شدن نیست.

وی افزود: همه تحریم ها به طور مستمر تحت بررسی قرار دارد.

منبع دیپلماتیک یاد شده گفت که اتحادیه اروپا در ماه ژوئن تصمیم گرفت: به مسئله تحریم نفت فقط در صورتی برگردد که تحولاتی رخ دهد که نیازمند اقدام فوری در سطح اتحادیه اروپا باشد.
وی افزود: این تصمیم با این دیدگاه بود که از تداوم تامین انرژی در دولت های عضو اتحادیه اطمینان حاصل شود.
 
 
 
روزنامه قدس:

بازتاب اقدام ورزشکار ایرانی

خودداری مهرداد کرم زاده ورزشکار ایرانی از دست‌دادن با همسر شاهزاده انگلیسی به هنگام دریافت نشان نقره، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های انگلیسی داشت.
روزنامه دیلی‌میل انگلیس دراین باره نوشت: این رفتار ورزشکار ایرانی به دلیل عرف فرهنگی (احکام شرعی) بوده که تماس بدنی بین مرد با زن نامحرم را ممنوع می‌کند.
 
علاقه یک رئیس‌جمهور به ایران

باشگاه خبرنگاران: مجتبی سروش‌پور معاون تشریفات ستاد برگزاری شانزدهمین اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: میهمانان در کل نظر مثبتی در کم و کیف برگزاری اجلاس داشتند و به عنوان نمونه رئیس جمهور یک کشور حتی ابراز علاقه کرده بود بعد از دوران ریاست جمهوری‌اش چند سال در ایران زندگی کند.
 
وقتی مجری بی‌بی‌سی شوکه شد

«رعنا-ر» مجری شبکه بی بی سی فارسی با انتشار عکسی که از یک واگن مترو شهر لندن از زنان محجبه گرفته، تعجب و خشم خود را از رشد زنان محجبه ابراز و سؤال کرده که آیا اسلام لندن را فتح کرده است؟ او در فیس بوک نوشته که تنها زن بی حجاب آن واگن بوده است.
 
روزنامه خراسان:

سفر وزيربه استان هم جوارباهواپيماي اختصاصي

بر اساس گزارش يک نهاد نظارتي، يکي از وزيران اقتصادي کابينه چند ماه قبل براي سفر به استان هم جوار پايتخت از هواپيماي اختصاصي دولت استفاده کرده است. بر اساس اين گزارش، با توجه به اين که اين مسافرت در اواسط هفته انجام شده و فاصله تهران تا اين شهر، فقط3 ساعت بوده، توجيهي براي استفاده از هواپيماي اختصاصي وجود نداشته است.
                                                    
صدور دستور فروش اقامتگاه لوکس سفير ايران

بر اساس نامه چندي پيش يک مسئول ارشد دولتي، مقرر شده ‏ساختمان اقامتگاه سفير جمهوري اسلامي ايران در يکي از کشورهاي مهم اروپايي با مساحتي حدود 2500 متر عرصه و بيش از 380 متر اعياني فروخته شود و وجوه حاصل از فروش آن به حساب درآمدهاي عمومي کشور واريز و براي تکميل ساخت برخي ساختمان هاي دولتي هزينه شود.
 
روزنامه جمهوری اسلامی:

پهلوانی که از دست دادن با همسر شاهزاده ویلیام خود داری کرد

* يك پهلوان ايراني، در لندن دوبار پهلواني خود را به نمايش گذاشت. مهرداد كرم زاده، برنده نشان نقره پرتاب ديسك ايران در پارالمپيك لندن هنگام دريافت نشان خود از كاترين ميدلتون، همسر شاهزاده ويليام با وي دست نداد.

اين حركت كرم‌زاده در رسانه‌هاي انگليس بازتاب گسترده‌اي داشت.
اين قهرمان ايراني هنگامي كه همسر شاهزاده انگليس روبروي او قرار گرفت و دست خود را به سوي او دراز كرد، ابتدا او دستان خود را به پشت برد و سپس براي تشكر از وي دست زد.
 
اسلام لندن را فتح کرده است

* مجري شبكه بي‌بي سي فارسي با انتشار عكسي در فيس بوك كه از يك واگن مترو شهر لندن از زنان محجبه گرفته با تعجب و خشم از رشد زنان محجبه سوال كرده است آيا اسلام لندن را فتح كرده است؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران، وي افزوده است: تنها زن بي‌حجاب آن واگن من بودم. دوستان و همفكران اين مجري رسانه انگليسي نيز كه از كشورهاي مختلف اروپايي و آمريكايي هستند، ضمن ابراز همدردي با وي نوشتند در شهرهاي مختلف اروپا و آمريكا نيز زنان مسلمان محجبه بسياري را مي‌بينند.

فردي از هلند نوشته است: "سوار يك تراموا در آمستردام بشويد، خواهيد ديد شايد 80 درصد محجبه هستند!" دوستان اين مجري بي‌بي‌سي كه در اسلام ستيزي هم‌فكر وي هستند از نابودي لندن و فراگير شدن اسلام ابراز تاسف كرده اند!

بسياري از كشورهاي غربي با اعمال محدوديت‌هاي تحصيلي و اجتماعي بر زنان محجبه نتوانسته‌اند مانعي بر موج عظيم گرايش به اسلام و حجاب در كشور خود اعمال كنند.
 
مرسي با مبارك فرقي ندارد

* نخست‌وزير تركيه هم از برگزاري موفق اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران عصباني است.
رجب طيب اردوغان، در مطلبي در صفحه شخصي خود در سايت تويتر به تمجيد از سخنان "محمد مرسي" كه در اجلاس تهران خواستار اتحاد مخالفان دولت سوريه براي براندازي اين دولت شد، نوشت: "محمد مرسي" با اظهاراتش در تهران، سيلي محكمي به ايران زد!
اين بي‌سابقه‌ترين سيلي يك رئيس‌جمهور مسلمان عرب به صورت ايران بود كه پس از سقوط امپراطوري عثماني بر صورت ايران زده شده است!
نخست‌وزير تركيه با اين نوشته، ناراحتي شديد خود را از ناكامي خود در ماجراي سوريه نشان داد. وي با توجه به حمايت ايران از دولت سوريه اقدام به نوشتن چنين مطلب سخيفي كرده است.
مسئولان دولت سوريه ديروز در پاسخ به سخنان مرسي گفتند: مرسي با مبارك فرقي ندارد.
 
وهابیون عربستان: کشتن علمای شیعه به ما آرامش خواهد داد

* وهابيون عربستان سعودي تهديد كردند درصورتي كه عبدالله بن عزام القحطاني يكي از مسئولان سعودي تبار گروه موسوم به دولت اسلامي عراق وابسته به شبكه القاعده اعدام شود، علماي شيعه را در منطقه قطيف عربستان و ساير مناطق خواهند كشت.
اين تهديد از پايگاههاي اينترنتي وهابيهاي افراطي موسوم به الفداء و الشموخ كه پخش كننده بيانيه‌هاي شبكه القاعده‌اند منتشر شده است. وهابيون تأكيد كردند كشتن علماي شيعه به ما آرامش خواهد داد.


برچسب ها: اخبار ، صبح ، ویژه ، روزنامه ، شبانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار