نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عدم تجهیز ساختمان دانشکده دندانپزشکی ارومیه و مشکلات موجود، این دانشکده در آستانه انحلال قرار دارد.





به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، عابد فتاحی امروز در ارومیه اظهار داشت: دانشکده دندانپزشکی ارومیه هدیه سفر اول رئیس جمهور به استان آذربایجان غربی است که از مهر ماه امسال اقدام به پذیرش دانشجو می‌کند اما با توجه به عدم تجهیز ساختمان این دانشکده و مشکلات موجود امکان اینکه دانشجویان به استان‌های هم‌جوار انتقال یابند زیاد است.

وی افزود: با توجه به نیاز ضروری این استان برای تربیت نیروهای متخصص و متعهد در رشته دندانپزشکی وجود این دانشکده برای ارائه خدمت به مردم استان پراهمیت است.

فتاحی از استاندار، ریاست دانشگاه علوم پزشکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست کرد که با وحدت کلمه و هم‌فکری در فرصت اندک باقیمانده به مهرماه و آغاز کار این دانشکده که حساسیت ویژه‌ای می‌طلبد تلاش و کوشش مضاعف به عمل آورند تا این هدیه ارزشمند ریاست جمهور آغاز پرفروغی داشته باشد و از انحلال آن جلوگیری به عمل آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه پزشک خانواده اشاره و اضافه کرد: طرح پزشک خانواده به منظور کاهش هزینه‌های درمانی و ساماندهی امور درمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید به همین منظور برای اجرایی شدن این طرح به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ابلاغ شده است.

به گفته فتاحی در سطح اول برنامه پزشک خانواده شهری و سیستم ارجاع، پزشک عمومی به امر درمان می‌پردازد و در صورت نیاز فرد به سطح دوم یعنی پزشک متخصص ارجاع داده می‌شود.

فتاحی تصریح کرد: در برنامه پزشک خانواده شهری هر پزشک عمومی شاغل در برنامه پزشک خانواده می‌تواند تا سقف 2 هزار و 500 نفر ثبت‌نام کننده داشته باشد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: شرایط و فضای کاری عادلانه‌ای برای پزشکان وجود ندارد و به نظر می‌رسد طرح پزشک خانواده فرصتی برای ایجاد این شرایط باشد.

فتاحی اظهار داشت: پزشکان زیادی هستند که از نظر اقتصادی در وضعیت بسیار نامناسبی زندگی می‌کنند، به طوری که برای تامین معاش خود مجبور به تغییر رشته و یادگیری حرفه دیگری می‌شوند.

وی تصریح کرد: به وفور در جامعه، پزشکان مختلفی می‌بینیم که به دلیل عدم مراجعه بیماران و شناخته نشدن بین مردم از مراجعه به مطب خود ابا دارند، در حالی که دوره‌های تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه‌های معتبر کشور به پایان رسانده و از تخصص و تبحر خاصی در رشته تحصیلی خود برخوردار هستند. /ج1

برچسب ها: ارومیه ، شورا ، پزشک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.