رئیس جمهور گفت: بخدا قسم هیچ کس در دولت فراماسونر یا حجتیه یا بهایی و خطر بزرگی بعد از صدر اسلام نیست و نه منحرف و نه خائن است. دولت پاک است و ما روی اصول خود ایستاده‌ایم و اصولی که سال اول گفته‌ایم محکم پای آن هستیم؛ این دولت پاکترین دولت در طول تاریخ است‌ و ما شبانه‌روزی در تلاش هستیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران، محمود احمدی‌نژاد سه‌شنبه شب با حضور در برنامه شبکه اول سیما و در تشريح دستاورد‌هاي برگزاري شانزدهمين اجلاس سران جنبش عدم تعهد در تهران گفت: اجلاس عدم تعهد بسیار خوب برگزار شد و ما حس کردیم تمام ملت ایران در این اجلاس حضور دارند که این موضوع یک سرمایه عظیم است.

وی با بیان این مطلب که برخی کشورهای غربی سعی داشتند تا کشورهای عضو عدم تعهد را از آمدن به ایران منصرف کنند، تصریح کرد: برخلاف انتظار غرب کشورهای عضو عدم تعهد به ایران آمدند و دیدگاه‌های آنان نسبت به کشورمان تغییر کرد، آنها دیدند که ایران کشوری امن و آرام است و ملت بسیار خوبی دارد.

رئیس جمهور افزود: ملت ایران مهمان نواز هستند و به همه احترام می گذارند، سعه صدر دارند که این نشان می دهد ملت ایران توانایی دور هم جمع کردن کشورها را دارد.

وی ادامه داد: کشورهای عضو عدم تعهد به راحتی در این اجلاس شرکت کرده و نقطه نظرات خود را اعلام کردند، حدود 140 سخنرانی داشتیم بدون اینکه به کسی توهین شود با یکدیگر به تفاهم رسیدیم که در کمیسیون ها واقعا آزاد بحث کردیم و 700 بنده تصویب شده حرف بسیاری از ملت ها بود که همگی با اجماع حاصل شد.

احمدی نژاد خاطر نشان کرد: بنده 45 ملاقات رسمی در حاشیه اجلاس داشتم و همه کشورها با عشق و امید آمدند و با امیدواری رفتند که این موضوع نشانگر اعتماد به نفس مدیریت اجلاس بود.

وی با بیان این مطلب که باید برای کسب طراز جهانی هزینه هم پرداخت، ادامه داد: همه باید کمک ‌کنند چرا نباید خرج کنیم؟ یک ملتی برای اینکه بخواهد به طراز جهانی دست پیدا کند باید هزینه‌اش را نیز بپردازد، من احمدی‌نژاد نباید اشرافی‌گری داشته باشم ولی برای مهمانان باید انجام داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در دوره ریاست عدم تعهد باید اقدامات بسیاری انجام دهیم، افزود: باید با تشکیل دبیرخانه، اصلاح سازمان ملل و همگرایی اعضا، کارهای فرهنگی برای زنان، کار عملیاتی را کلید بزنیم و این یک ظرفیت برای 120 کشور است.

وی افزود: ما نخواستیم از این اجلاس سوءاستفاده و بهره‌برداری خاصی بکنیم و این هنر ما است که در آرمان‌های بزرگ هرچه می‌توانیم همراهی کنیم.

احمدی‌نژاد در مورد تحولات منطقه گفت: تحولات منطقه در دو سطح کلان است، من ایمان و اعتقاد دارم که تمام تحولات منطقه در راستای کمال و پیشرفت بشریت است.

وی ادامه داد: سطح دوم که باید تفکیک قائل شویم بین مطالبات مردم و کسانی که مدیریت می کنند، مردم پاکی، دوستی و خوبی می خواهند ولی مدیریت ها آن چیزی که مردم می خواهند نیستند.

احمدی نژاد افزود: ملت های منطقه و بشریت از یک نقطه‌ای دارد عبور می کند و به این باور رسیده‌اند که این نظم نمی‌تواند خواسته‌های آنها را برآورده کند.

وی در مورد بازی‌های المپیک و پارالمپیک گفت: ما در المپیک و پارالمپیک رتبه خوبی داشتیم و مسئلین باید به تراز ملت ایران بیاندیشند و باید موانع را بردارند و خواهیم دید در همه عرصه ها مردم می ‌درخشند و ما باید توانمندی‌‌‌‌‌‌‌های ملت ایران را باور کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ما از لحاظ رشد علمی در منطقه اول هستیم و در سایر بخش‌ها هم می‌توانیم اول باشیم‌.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر سود بانک‌ها و افزایش نرخ تورم گفت: این شیوه بانکداری غلط است و سود ثابت ربا است و اقدام سالم اقتصادی نیست که این روند باید متوقف شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: تورم رو به کاهش بوده و به امید خدا تا پایان امسال کاهش می یابد، متاسفانه فعالین در حوزه پول می خواهند تا این موضوع باشد.

وی خاطر نشان کرد: مشارکت باید واقعی باشد و من امیدوارم امسال باید اصلاحات اساسی را آغاز کنیم و خوشبختانه خیلی از بانکها متوجه شدند که این موضوع اشتباه است.

رئیس جمهور با بیان این مطلب که یکی از موضوعات مهم در کشورمان اصلاح مدیریت است، افزود: باید مشخص سود که در کشور چه کسی مسئول چه کاری است، مدیریت باید در دست دولت باشد و باید از نقطه مدیریت شود و قوه قضائیه و مقننه هم بر روی این موضوعات نظارت داشته باشند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اجرایی شدن فاز دوم هدفمندی یارانه ها گفت: این یک قانون است و باید اجرا شود، دولت برای 5 تا 15 سال آینده برنامه ریزی کرده است که به لطف خداوند گام اول اجرا شد و کارشکنان توسط نهادهای مسئول دستگیر شدند و باید حد و مرزها باید تعیین شود  و اجازه داده شود تا کارها طبق روال انجام شود و بنده هم نباید در قانون گذاری دخالت کنم و هرکس باید طبق اختیارات خود مسئولیت بپذیرد.

احمدی نژاد افزود: تمام مراجع علمی دنیا این موضوع را تایید کرده اند  و مادر حال بررسی این موضوع هستیم تا به چه شکلی این موضوع را اجرایی کنیم.

وی در مورد شورا و یا معاونت نظارت بر قانون اساسی و اینکه  این نظارت تا چه اندازه می تواند بر حل مشکلات موثر باشد، ادامه داد: قانون اساسی مهم‌ترین و اصلی ترین سند ملی است و مهم ترین دستاورد ملی ما است که همه روابط ما با دنیا و روابط ملت و دولت را تعیین می کند ولی متاسفانه خیلی از آدم ها رده بالا که مسئولیت بالایی دارند قانون اساسی را نخوانده اند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور نماینده کل ملت است، خاطرنشان کرد: رئیس جمهور تنها کسی است که نماینده کل ملت است و طبق قانون اساسی می تواند تذکر بدهد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: هدفمندی یک قانون است که باید اجرا شود. یک قانونی داده شده دولت برای 5 تا 10 سال برنامه‌ریزی کرده است اگر قرار باشد هر روز این قانون عوض شود و از جای دیگری مدیریت شود، اصلا نخواهد شد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه ما یک پیش‌بینی کردیم و گام اول آن عالی اجرا شد، اضافه کرد: با همیاری بی‌نظیر ملت گام‌های بعدی را نیز می‌توانستیم برداریم، اگر گام اول را صددرصد اجرا می‌کردیم، چه مشکلی برای کشور بوجود می‌آمد؟

وی تصریح کرد: بخشی از بازار ارز ناشی از فشار دشمن بود و الان خوشبختانه برخی از این افرادی که کارشکنی‌ کردند، توسط نهادهای مسئول دستگیر شده‌اند. اما می‌خواستند به هدفمندی آن را بچسبانند. اما هدفمندی اجرا شد و همه همراهی کردند.

احمدی‌نژاد گفت: به بنده یا هر کس دیگری باید اعتماد وجود داشته باشد و دخالت هایی وجود داشته که البته این مسئله از روی عمد نیست بلکه دلسوزی است، اما حد مرزها باید معلوم شود.

وی ادامه داد: این مسئله مانند این است که ما یک مربی برای تیم فوتبال قرار دهیم و رئیس فدراسیون بگوید وی را عوض کن. سه تا هافبک و 8 تا فوروارد بگذار یا اینکه چرا این دروازه‌بان را گذاشتی و مدیریت به این شکل نمی‌شود.

رئیس جمهور تاکید کرد: کشتی را دست مربی داده‌ایم تا کسی دخالت نکند. البته الان کار برای ما سخت شده است. قبلا معاون رئیس جمهور بود و بنده گفتم احدی دخالت نکند و خودم هم دخالت نکردم؛ گفتم آقای سعیدلو شما مسئول ورزش هستی و باید قهرمان شوی، پول و امکانات می‌خواهی به تو می‌دهیم و حمایتت می‌کنیم.

احمدی‌نژاد افزود: بالاخره مسائل مختلفی بوجود می‌آید مثلا کمیته داوران تشخیص داده که کدام داور باشد؟‌آیا داور را هم ما باید انتخاب کنیم؟

احمدی‌نژاد گفت: ما در ایران گفته‌ایم که نیازمند اصلاحات هستیم و یکی از آنها اصلاح در نظام بانکی کشور است ، بالاخره باید معلوم شود که چه کسی مسئول چه کاری است ، اگر مدرسه‌ای سه تا مدیر داشته باشد نمی‌تواند کار خود را به درستی انجام دهد،خزانه دولت را آیا می‌توان با چند مدیر مدیریت کرد و برای مرغ و گندم و شکر می‌توان از سه نقطه تصمیم گرفت؟

وی افزود: مدیریت باید به طور متمرکز در دست دولت باشد و گاهی وقت‌ها این مرزها با یکدیگر مخلوط می‌شوند و این مشکل ایجاد می‌کند.

رئیس جمهور ادامه داد: اگر طرحی وجود دارد تا بانک‌ها اصلاح شود همه نظر خود را بیان می‌کنند و همه آنها نیز محترم است اما دیگر حق ندارند وارد اجرا شوند بلکه باید قانون اجرا شود و دولت باید بتواند آن قانون را اجرا کند و اگر قرار باشد قدم به قدم به ما دستور بدهند دیگر نمی‌توان بر روی کار نظارت کرد.

رییس جمهور اظهار داشت: در حال بررسی هستیم تا در صورتی که بتوانیم گام دوم هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کنیم؛ البته این عددهایی را که گذاشته‌اند به نظر ما مثبت نیست.

رئیس جمهور افزود: در سال گذشته ما 80 درصد پولی که از مردم گرفتیم را به خودشان دادیم و 20 درصد را هم به کمک تولید و سایر حوزه‌ها بردیم ولی دوستان گفتند مردم پشیمان شده‌اند و می‌گویند قیمت‌ها را برگردانید و ما هم قبول کردیم و بعد بر اساس قانونی که گذاشتند، گفتند که 70 درصد را به سایر موارد و 30 درصد را هم به مردم اختصاص دهید در صورتی که این بدتر است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: دنیا پذیرفت که روش ما در اجرای هدفمندی عالمانه‌ترین روش است و همه مراجع علمی دنیا این مسئله را تایید کردند. بر همین اساس باید اجازه داد تا این طرح اجرا شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم با کمترین تبعات ممکن قانون هدفمندی یارانه‌ها را اجرا کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه کمک ارائه شده به تولید خیلی زیاد بود، اظهار داشت: گفتند که باید در هدفمندی به تولید کمک شود و ما هم کمک کردیم ولی می‌گویند که باید پول نقد بدهید ولی من این را قبول ندارم چرا که وقتی پول نقد یک جا بماند فسادآور است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما در برخی مواقع وام ارزان قیمت دادیم که همه این‌ها جزء کمک‌ها حساب می‌شود؛ نمی‌گویم به اندازه‌ای که تولید تقاضا داشت به آنها کمک کردیم ولی سهم تولید هم خوب بوده است.

وی گفت: مشکلات همیشه وجود دارد و نمی‌توانیم بگوئیم که مشکلات وجود ندارد؛ در همه دنیا تولید مشکل دارد.

رئیس‌جمهور افزود: وزیر کشاورزی اعلام کرد که همیشه مرغداری‌های کشور تنها 71 درصدش فعال بوده ولی در این دولت این آمار به 81 درصد رسیده است؛ یعنی همیشه یک درصدی هستند که مشکل دارند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: البته وقتی تحریم و فشار وجود دارد این مسائل یکجا خودش را نشان می‌دهد اما اینطور نیست که بگوئیم همه چیز در حال از بین رفتن است چرا که تولید و اقتصاد ما فعال است.

وی در بخش دیگری از این گفت‌گو در مورد تشکیل شورای نظارت بر قانون اساسی و هدف از تشکیل این هیئت اظهار داشت: قانون اساسی مهمترین و اصلی‌ترین سند ملی است و بالاتر از آن نداریم و قرآن و روایات در عمل به همین قانون اساسی تبدیل شده‌اند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: قانون اساسی میثاق ملی و ملاک عمل برای ماست و مهمترین دستاورد انقلاب ما محسوب می‌شود؛ همه حقوق ملت و رابطه ملت با دولت و روابط اجزاء دولت با حکومت بر اساس قانون اساسی تنظیم می‌شود.

احمدی‌نژاد تصریح کرد:‌ نسبت ما با دنیا و جهت‌گیری‌های کلی در عرصه سیاست، اقتصاد و سایر موارد هم که در قانون اساسی آمده باید به درستی اجرا شود.

وی افزود: در سال اول تصور من این بود که ما خیلی نیاز به هیئت نظارت نداریم و می‌توان با تفاهم همه مسائل را حل کرد ولی این اواخر دیدیم که اینطور نیست و خیلی از مسئولین هستند که حتی یک بار هم قانون اساسی را نخوانده‌اند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: به اعتقاد من همه باید به دنبال اجرای قانون اساسی باشیم در ضمن اینکه همه ملت باید قانون اساسی را حفظ باشند و حقوق اساسی خود را بشناسند.

احمدی‌نژاد گفت: بر اساس قانون اساسی حتی نمی‌توان با وضع قانون آزادی مردم را مختل کرد و حتی نمی‌توان به بهانه امنیت ملی آزادی مردم را دچار خدشه کرد و این جزء افتخارات ماست.

وی افزود: بنده یک بار از مقام معظم رهبری پرسیدم که سوگندی که ما خورده‌ایم شرعی است یا خیر، که ایشان فرمودند، بله، شرعی است و باید به لوازم این سوگند پایبند بود؛ بالاخره وقتی یک چیزی تصویب می‌شود و من می‌بینم خلاف قانون اساسی است نباید آن را امضا کنم و اتفاقا تفسیر شورای نگهبان هم این است که اگر رئیس جمهور مشاهده کرد مسئله‌ای برخلاف قانون تصویب شده نباید آن را امضا کند و بعد که ما امضا نمی‌کنیم در کشور سروصدا درست می‌شود.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه ما ضد قانون نیستیم، افزود: رئیس جمهور تنها کسی است که نماینده کل کشور است و این خیلی مهم است هرچند که نمایندگان مجلس محترمند اما نماینده کل ملت نیستند؛ هرچند که ممکن است بتوانند در کل امور دخالت کنند اما تنها کسی که نماد تصمیم ملت محسوب می‌شود رئیس جمهور است و قانون اساسی هم این اختیار را به او داده که اگر چیزی را برخلاف قانون یا مصلحت ملت دید امضا نکند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: من حق ندارم چیزی را که خلاف قانون است امضا کنم؛ خیلی از ابعاد قانون هنوز جا نیفتاده و ما باید آن را جا بیاندازیم و بخش مهم کار تبیین همین موارد است.

وی گفت: تاکنون نامه‌های متعددی به هیئت اختلاف نوشته‌ایم که مواردی برخلاف قانون تصویب شده و ما استدلال‌مان را هم بیان کردیم.

رئیس جمهور اضافه کرد: تشکیل هیئت نظارت برای دعوا و مسائل شخصی و به معنای اختلاف و درگیری هم نیست بلکه اداره کردن کشور بر اساس قانون اساسی است.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: اگر سازوکارها و نوع نگاهی که وضع‌کنندگان قانون به مدیریت کشور داشتند را اجرا کنیم خیلی از مشکلات کشور برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد: وظیفه هیئت نظارت این است که تلاش کنند تا مواد قانون اساسی تبیین شود و موارد را استخراج و به رئیس جمهور ارائه دهند؛ البته این هیئت خودش وارد عمل نمی‌شود و تنها موارد مختلف را به رئیس جمهور ارائه می‌دهد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور طبق قانون می‌تواند تذکر قانون اساسی دهد، گفت: من تذکر قانون اساسی دادم ولی من را مسخره کردند چرا که قانون اساسی را نمی‌دانستند.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: اگر رئیس‌جمهور در مواردی که احساس می‌کند تذکر قانون اساسی ندهد، امانت را رعایت نکرده است.

وی اضافه کرد: خیلی وقت‌ها ما برای اینکه یک کار را اجرا کنیم باید از هزار پیچ و خم رد شویم که همه اینها هزینه است ولی اگر بر اساس قانون عمل کنیم امور خیلی روان می‌شود و هزینه‌های کشور هم پائین می‌آید و در کل به نفع ملت است.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: بسیاری از نگرانی‌های مردم برای این است که سیستم اداره کشور اعم از سه قوه طبق قانون عمل نمی‌کنند و اگر طبق قانون عمل کنیم مشکلات به یک صدم می‌رسد.

احمدی نژاد گفت: شما اینگونه نگوئید که چه زمانی و بنده پاسخ بدهم فردا؛ چرا که ما یک طرف نیستیم و طرف مقابل هم داریم. اگر آنها بدانند که ما چه کار می‌خواهیم بکنیم از بیرون نیز می‌خواهند ما را بزنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: برنامه دولت این است که وضعیت اقتصادی را به ثبات برساند و ما باید بخش مهمی از منابعی که امروز در بازار ارز و سکه آمده است را دوباره به تولید برگردانیم؛خوشبختانه امروز این مساله روند خوبی دارد و باید به سمت سرمایه‌گذاری برود.

وی ادامه داد: ما می توانیم با کمک و دعای مردم از این مرحله بیرون برویم و روسیاهی به ذغال خواهد ماند؛دشمنان ملت به جایی نخواهند رسید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه مقداری کار سخت است، اما دولت اکنون اشراف دارد، گفت: موانعی در جابجایی پول‌‌ها و فروش نفت وجود دارد و در حال برطرف کردن آنها هستیم؛ اما در بسیاری از مواقع یک مانع درست شده و خیلی طول می‌کشد تا برطرف شود و در حال برطرف کردن هستیم و چشم‌انداز ما مثبت است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه نباید وارد بحث بورس و ارز شد، افزود: آنها یک طرحی را تهیه کردند و بررسی‌های آن در حال نهایی شدن است،ما فکر می‌کنیم می‌شود این التهاب را کاهش داد و در حد امکان ارز را به کالا تبدیل نکنیم.

وی با بیان اینکه قیمت واقعی ارز برای ما بسیار پائین‌تر از این قیمت است، افزود: ما دارای منابع و ذخایر هستیم و درآمد هم بزودی زیاد می‌شود.

احمدی نژاد در پاسخ به این سؤال که امسال هفته دولت تحت‌‌الشعاع اجلاس غیر متعهدها قرار گرفت، با توجه به اینکه شما خودتان معلم هستید، به دولت در مورد عملکرد یکسال گذشته‌اش چه نمره‌ای می‌دهید، گفت: در برگه دولت خیلی‌ها مطلب نوشته‌اند و الان دارم جدا می کنم و تصحیح می‌کنم.

وی یادآور شد: دولت واقعا شبانه‌روزی است و تلاش خود را می‌کند همکارانم در دولت با اخلاص عمل می‌کنند. بنده خدمت یک بزرگی بودم و گفتم برای اخلاص هیئت دولت این کافی نبود که یک سال در برابر سنگین‌ترین هجمه‌های ناجوانمردانه بخاطر این کشور سکوت کرد و وارد دعوا نشد تا کشور را به هم بریزد؟ و آن بزرگ این حرف را تایید کردند.

رئیس جمهور در پاسخ به این سؤال مجری که یکی از حرف‌های این دوره سکوت را بگوئید، اظهار داشت: به خدا قسم این دولت پاک‌ترین دولت تاریخ کشور است. نه اینکه ماموری در پائین دست تخلف نمی‌کند، اما دولت خیلی پاک است و دنبال کاسبی نیست.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال قدرت نیست، گفت: ما حزب، گروه و جلسه‌ای نداریم بخدا قسم هیچ کس در دولت فراماسونر یا حجتیه یا بهایی و خطر بزرگی بعد از صدر اسلام نیست و نه منحرف و نه خائن است. دولت پاک است و ما روی اصول خود ایستاده‌ایم و اصولی که سال اول گفته‌ایم محکم پای آن هستیم.

احمدی‌نژاد ادامه داد: ما می‌گوئیم‌ رانت، تقلب و دروغگویی و پدرسوخته‌بازی نباید باشد، نباید از جیب ملت یک عده کاسبی کنند؛ مقام معظم رهبری نیز هفته گذشته گفتند که دستاوردهای عظیم علمی داشتید، جلوی استکبار ایستادید، مردمی بودید، ساده‌زیست بودید و در برابر ارزش‌ها و اصول ایستادید.

احمدی نژاد در مورد بازار ارز گفت: برنامه دولت این است تا بازار ارز را به ثبات برساند و ما باید این موضوع را دوباره به تولید برگردانیم و بورس باید دوباره به سرمایه گذاری برگردد تا بتوانیم از این موضوعات عبور کنیم و دشمنان ملت ایران به جایی نخواهند رسید چراکه دولت به موضوع اشراف است.

ریس جمهور گفت: ما همیشه به دنبال حفظ ارزش‌ها بوده‌ایم و از چه چیز منحرف نشده‌ایم.

وی افزود: اگر صدها سال نیز بگذرد من حتی یک لحظه هم به زیاده‌خواهان بله نخواهم گفت ، ما ممکن است به خاطر برخی از مصالح سکوت کنیم اما تسلیم نمی‌شویم.

رئیس جمهور ادامه داد: سال پیش و در هفته دولت در جایی شخصی در حال سخنرانی بود و دولت را به شدت می‌کوبید من چیزی نگفتم بعد من در دولت گفتم هفته دولت برای چیست؟ برای این است که از 52 هفته 51 هفته را به دولت فحش ‌دهید و این یک هفته را از دولت انتقاد کنید.

احمدی‌نژاد گفت: به گونه‌ای تبلیغات می‌کنند که کاری انجام نشده است، بخدا قسم سرمایه‌گذاری در تولید 2 تا 3 برابر شده است، نمی‌گویم قبلی‌ها کاری انجام نداده‌اند اما این کار در دوره فعلی و به همت ملت انجام شده است.

وی افزود: سیاه‌نمایی زحمات دولت بی‌معرفتی به ملت است. بله، ما مشکلات نیز داریم. بخدا اگر دخالت نمی‌کردند دولت چنان بازار ارز را مدیریت می‌کرد که ملت متوجه فشار دشمن نمی‌شد.

رئیس جمهور درباره اینکه آیا دولت قولی داده است که به آن عمل نشده باشد، گفت:‌ دولت به تمام قول‌های پایه ای عمل کرده است. ما برای خودمان کار نمی‌کنیم، نمی‌گویم عملکرد دولت صددرصدی بوده است، اما در مجموع دولت به قول‌های خود پایبند بوده است.

احمدی‌نژاد گفت: دولت 7 طرح بزرگ اقتصادی داشت که در مجموع 3 تای آن را اجرا کرده است و چهارمی در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه طرح چهارم دولت درباره مالیات است، گفت: دولت قانون مالیات را شفاف کرده است تا تمام امور را در بر بگیرد تا راه دررو نداشته باشد.

رئیس جمهور گفت: من از برخی متعجبم که اینگونه به دنبال مالیات هستند، البته گردش اقتصادی کشور بیش از یک هزار و 200 میلیارد تومان است و معادل 8 درصد آن نزدیک به 100 میلیارد تومان می‌شود و دولت دیگر نیازی به نفت نخواهد داشت .

احمدی‌نژاد گفت: البته این مسئله نیاز به کار و فرهنگ‌سازی دارد.

وی افزود: در این میان بحث طرح اصلاح نظام بانکی می‌ماند که هر هفته جلسات آن با حضور من برگزار می‌شود، همه بیایند و کمک کنند.

رئیس جمهور درباره اینکه چه زمانی اسامی مفسدان اقتصادی را با توجه به زمان یکساله باقیمانده از دولت اعلام خواهید کرد اظهار داشت: شما از کجا می‌دانید که یک سال از عمر دولت باقی مانده است. ملت همیشه هست و دولت نیز از آن ملت است بنابراین آرمان‌های دولت همیشه باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: این دولت پاکترین دولت در طول تاریخ است  و ما شبانه روزی در تلاش هستیم و من اگر 100 سال باشم هیچگاه به زیاده خواهی بله نخواهم گفت.

رئیس جمهور افزود: دولت به تمام قول های چایه عمل کرده است و صادقانه و تمام وقت را برای ملت گذاشته است.

احمدی نژاد در پایان خاطر نشان کرد:  من صمیمانه از ملت ایران تشکر می کنم و اجلاس عدم تعهد با همراهی ملت ایران برگزار شد و مردم تهران نیز همراهی بسیار خوبی در جهت برگزاری این اجلاس داشتند و رسانه ملی نیز بسیار خوب این اجلاس را مدیریت کرد.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار