مدیرکل این بانک روز دوشنبه از سمت خود کناره گیری کرد تا پیش بینی برخی کارشناسان برای رونق گرفتن وضع ان با شکست مواجه شود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بانک ها یکی از اولین قربانیان بحران اقتصادی در غرب بودند و دهها بانک مهم در اروپا، طی یکسال اخیر ورشکست شده و مجبور به اخراج کارکنان خود شده اند.

بانک اعتبارات مسکن فرانسه که به خانواده های کم درآمد وام پرداخت می کند نیز یکی از این موسسات مالی بود که پس از آنکه موسسه اعتبارسنجی مودیز رتبه آن را کاهش داد، سهام آن برای فروش عرضه شد اما تاکنون خریداری نیافته است.

مدیرکل این بانک روز دوشنبه از سمت خود کناره گیری کرد تا پیش بینی برخی کارشناسان برای رونق گرفتن وضع ان با شکست مواجه شود.

البته مدیران بانکی درباره تصمیم دولت فرانسه برای کمک مستقیم به بانک اعتبارات مسکن هشدار داده اند و آنرا بی نتیجه می دانند. دولت فرانسه برای نجات بانک اعتبارات مسکن (کردی ایموبیلیه) از ورشکستگی ، 20 میلیارد یورو برای ضمانت آن اختصاص می دهد اما این موضوع باعث اعتراض سایر نهادها شده است.

دولت فرانسه برای کاستن از هزینه های خود قصد دارد دو و نیم درصد از تعداد کارکنان دولتی را در سال کاهش دهد.بسیاری از کارشناسان معتقدند کاستن از تعداد شش میلیون حقوق بگیر بسیار بدتر از برنامه دولت سارکوزی برای استخدام نکردن یک نیرو به ازای بازنشستگی دو نفر است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار