استاندار گلستان گفت: برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در استان گلستان افتخاری برای فرهنگ دوستان و فرهیختگان استان دانست و گفت: این جشنواره از حرکت زیبا و غنای خوبی برخوردار است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، جواد قناعت، استاندار گلستان  در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالارفخرالدین اسعدگرگانی با اشاره به میزبانی 5 ساله و موفق گلستان در برگزاری این جشنواره گفت: برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی در استان گلستان افتخاری برای فرهنگ دوستان و فرهیختگان استان است و از حرکتی زیبا و غنای خوبی برخوردار است.

وی با اشاره به حضور صبح هنرمندان در گلزار شهدای گرگان، این حرکت را زیبنده خواند و افزود: هنرمندان واقعی ما شهدای گرانقدر هستند که زیباترین تابلو را با خون خود برای فطرت های زیبا به وجود آوردند.

قناعت تصریح کرد: شهدا با خون پاک خود نهال انقلاب را آبیاری کرده و انقلاب تبدیل به درختی تنومند شده است.

وی ادامه داد: نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی فرصت خوبی برای استان گلستان ایجاد کرده و دستاوردهای عالی و شایسته ای را به همراه دارد.

استاندار گلستان با تشکر از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تمرکز زدایی جشنواره ها، گفت: این فرصت سبب برگزاری 5 دوره موفق جشنواره هنرهای تجسمی در استان گلستان شده است.

وی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواست: برای 5 سال دوم نیز گلستان را به عنوان میزبان جشنواره بیستم تا بیست و چهارم جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی معرفی کنند.

قناعت با اشاره به نتایج و آثار جشنواره، گفت: ارتقاء جایگاه فرهنگی و هنری استان در عرصه ملی و بین المللی، رشد استعدادهای هنری جوانان در استان، توسعه رونق گردشگری با حضور مهمانان، استقرار دائمی جشنواره در استان، برگزاری کارگاه های تخصصی جشنواره و چاپ و نشر دستاوردهای جشنواره از نتایج و آثار جشنواره ها در استان است.

وی از برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام ایران زمین با حضور اقوام و مهمانان مختلف در هفته های آینده خبر داد و افزود: مراسم رسمی و جشن به ثبت رسیده برج قابوس در فهرست آثار جهانی نیز دو هفته آینده با حضور رئیس جمهور در استان برگزار می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.