وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تمدید برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی یک سال آینده در گلستان خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز سال آینده در گلستان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در مراسم افتتاحیه نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در تالارفخرالدین اسعدگرگانی از تمدید برگزاری جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوان در یک سال آینده در استان گلستان خبر داد و گفت: بیستمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان نیز سال آینده در استان گلستان برگزار می شود.

وی در خصوص تمدید سال های آینده جشنواره در استان گلستان، افزود: تا پایان دولت دهم یک سال باقی مانده و در این دولت تا یک سال این جشنواره تمدید شده و امیدواریم آیندگان نیز این توانایی و میزبانی شایسته استان را مشاهده و در سال های بعد نیز این میزبانی را به گلستان دهند.

حسینی خطاب به هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره تصریح کرد: شما به سرزمین و کشوری پا نهاده اید که کودکان دبستانی این مرز و بوم با ادبیات و شعر آشنا هستند و از همان ابتدا با گلستان، بوستان و فرازهای ادبی این مضامین آشنایی دارند.

وی با اشاره به تعاریف مطرح شده در رابطه به فرهنگ و هنر از سوی بزرگان، ادامه داد: هنر با زیبایی آمیخته است و مردم ما به هنر علاقمند هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: کشور ما کشور هنر پروری است و مردم ما هنر دوست هستند و هنر با فطرت آنها عجین شده است.

وی با اشاره به زیبایی های خدادادی به جهان و تمایل همگان به زیبایی، گفت: همه زبیایی آفرین نیستند و نمی توانند آثار زیبا خلق کنند و این نعمت به برخی از بندگان خدا داده شده است که به مراتب مسئولیت انسان را نیز سنگین تر می کند.

حسینی افزود: افلاطون هنر را در آفرینش زیبایی می داند و خلق زیبایی محصول از خود به در شدن هنرمند در لحظه آفرینش هنری است.

وی اظهارداشت: زیبایی یک امر فطری است و همگان طالب کمال و زیبایی هستند اما زیبایی را فقط در زیبایی ظاهر محور محدود نکنیم بلکه هم زیبایی ظاهر و هم باطن لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: نباید هنر به عنوان ابزاری برای سرگرمی تصور شود بلکه این ایده، ایده آنانی است که نمی خواهند هنر ما پیشرفت کند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید به زیبایی ظاهر و هم معنای آن توجه کنند، گفت: آنها از این ابزار استفاده می کنند تا افکار مسموم خودشان را پیاده کنند ولی این هنر نیست و یک چیز ناقص است.

حسینی با اشاره به ویژگی های هنر، افزود: هنر یک زبان بین المللی و قابل فهم برای همگان است و یک اثر زیبای خلق شده محدود به قلمرو جغرافیایی خودش نیست بلکه به همگان تعلق دارد.

وی بیان غیرمستقیم هنر را از دیگر ویژگی های هنر خواند و افزود: اثر هنری باید در بیننده تاثیر گذاشته و با مشاهده آن صورت تخیل به وجود آید.

حسینی اظهارامیدواری کرد: هنرمندان با بهره گیری از الطاف الهی وظیفه خود را به خوبی انجام دهند و طلایه دار این سرزمین پر افتخار باشند.

وی از داوران این دوره از جشنواره خواست: در داوری های خود هم به قالب ها و اشکال زیبا و هم به سوژه و ایده منتقل شده توجه کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشنواره های استانی برای راهیابی برگزیدگان به جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این مسئله باعث ایجاد رقابت هنرمندان در استان ها شده است.

حسینی در ادامه با تشکر از میزبانی استان گلستان و استاندار گلستان در حمایت از برگزاری این جشنواره و تشکر از نمایندگان گلستان در مجلس گفت: ما همواره نیازمند حمایت نمایندگان مجلس هستیم تا به فرهنگ و هنر توجه توجه باشند و در مسائل سیاسی و حساسیت های مباحث اقتصادی، فرهنگ به حاشیه نرود و حمایت شود.

نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور 300 هنرمند داخلی و خارجی از 14 تا 17 شهریور سال جاری در تالار فخرالدین اسعد گرگانی در حال برگزاری است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.