نماينده پيشين مجلس گفت: با وجود نيروي متخصص مراكز درماني مجهز و دارا بودن مكان هاي طبيعي جهت درمان سوء مديريت، آفتي براي جذب توريسم درماني شده است.

خالقي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت: با توجه به اينكه ايران يكي از ارزان ترين و به صرفه ترين كشورها در هزينه هاي درماني و وجود پزشكان متخصص براي توريسم درماني است اما نبود مديريت مناسب در هدايت و پيشبرد اين صنعت در جذب توريسم درماني باعث شده اين صنعت نتواند با توجه به پتانسيل بالاي خود در اقتصاد كشور ايفاي نقش كند.

وي ادامه داد: در سال هاي اخير برخي از كشورهاي همسايه توانسته اند با فراهم كردن بسترهاي لازم در اين صنعت درآمد ارزي قابل توجهي را نصيب خود كنند اما كشور ما با وجود امكانات عالي آنطور كه بايد نتوانسته در جذب توريسم درماني فعاليت كند، نبود برنامه مناسب در معرفي پتانسيل و قابليت هاي درماني در ايران، نداشتن متولي واحد، بيگانه بودن اين صنعت با جذب سرمايه، آشنا نبودن سرمايه گذاران با اين صنعت پر درآمد، ضعف مديريت كارآمد در اين صنعت همه و همه دست به دست هم داده اند تا از پيشرفت اين صنعت جلوگيري كنند.

خالقي در پايان گفت: با ايجاد بسترهاي لازم براي حضور بخش غيردولتي و آموزش نيرو و مديران متخصص در اين صنعت و به روز كردن خدمات اين صنعت مي توان درآمد ارزي قابل توجهي را نصيب كشور كرد./عب

برچسب ها: صنعت ، توریسم ، درمانی ، مدیریت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار