جا به جایی ها در حوزه های ریاست دانشکده ها، پژوهشی و حراست در دانشگاه ورامین به هیچ وجه سلیقه شخصی نیست و همگی بر اساس بخشنامه صرف و صلاح دانشگاه صورت گرفته است.

محمدرضا ربیعی مندجین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین- پیشوا در گفتگو با خبرنگار صنفی آموزشی باشگاه خبرنگاران، افزود: ما در این واحد دانشگاهی در سال 2 بار در غالب 5 دانشکده جلسه پرسش و پاسخ داریم که این 2 نوبت در اردیبهشت و آبان ماه است و در واقع سالی 10جلسه می شود که دانشجویان در اکثر مواقع استقبال خوبی از این جلسات می کنند و در واقع تمامی مسائل مورد پیگیری قرار می گیرد.
 بنابراین هر گونه جا به جایی اگر در این واحد صورت گرفته بر اساس بخشنامه ها، صرفه و صلاح دانشگاه بوده و به هیچ عنوان سلیقه و نظر شخصی در کار نیست. سیستم دانشگاهی یک سیستم پویا است و قرار نیست مجموعه همیشه بدون تغییر بماند.
 
وی در خصوص تعویض و جابه جایی معاونت دانشجویی این واحد گفت: واقعیت این است که حکم معاون دانشجویی به اتمام رسیده بود و چون تمدید نشده بود ایشان تمایل داشتند که استعفا دهند البته آقای کریمی چندین بار استعفای کتبی خود را اعلام کردند اما این واحد دانشگاهی با آن موافقت نکردند و در نهایت با توجه به این که حکمشان هنوز تمدید نشده بود صلاح دیدند که مسئولیت را تحویل دهند.
 
ربیعی تصریح کرد: در خصوص به اتمام رسیدن احکام برخی از معاونان پژوهشي، اداری و مالی ، صلاحدید سازمان مرکزی را اجرا کردیم و تا زمانی که احکام تمدید نشدند معاونین موظف هستند وظایف اداری و سازمانی خود را انجام دهند و منعی در این رابطه وجود ندارد.
 
رئیس دانشگاه ورامین در خصوص جابه جایی روسای دانشکده های کشاورزی و انسانی گفت: روسای هر 2 دانشکده احکامشان به اتمام رسیده بود و با ارزیابی عملکرد آنها این واحد صلاح دید که گردش نیروها را داشته باشد البته در دانشکده ادبیات، کسی را از خارج از دانشکده نیاوردیم و معاون دانشکده را منصوب کردیم تا به امور اشراف داشته باشد.
 
** طبق بخشنامه فقط هیئت علمی ها عهده دار در حوزه پژوهشی باشند
 
ربیعی در ادامه افزود: در حوزه پژوهشی ما تقریباً در غالب 4 دانشکده جابه جایی مدیران و روسای ادارات پژوهشی را داشتیم که همگی به موجب رعایت بخشنامه سازمان مرکزی بوده که حتماً باید هیئت علمی ها عهده دار این مسئولیت ها باشند نه کارکنان و این عین اجرای بخشنامه بوده است.
 
وی گفت: این حساسیت حوزه پژوهشی است که بحث کیفی سازی در آن مطرح است و اساتید و اعضای هیات علمی می توانند بازدهی بیشتری داشته باشند همچنین در خصوص حوزه حراست ، سازمان مرکزی نظر داده بود و ما قانون را اجرا کردیم.
 
وی خاطر نشان کرد: همه ما سربازهای سیستم دانشگاه و حوزه آموزشی هستیم و تا زمانی که امر سلسله مراتبی باشد نسبت به انجام وظایف محوله نهایت دقت و تلاش را مبذول خواهیم کرد و بر اساس صلاح مجموعه و سیستم اداری دانشگاه اقدام می کنیم تا بتوانیم گام مثبتی را در ارتقاء آموزش و پژوهش بر داریم.
 دکتر دانشجو ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در راستای ارتقای مباحث کیفی و آموزشی و فرهنگی، نکات و استراتژی جدیدی مطرح کردند و ما نیز در همین راستا گام بر می داریم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار