افزایش سرمایه گذاری شرکت های بیمه ای در بخش های اقتصادی کشور است که با شفاف سازی در سیاست های دولت و ارایه برآورد صحیح از شاخص های اقتصادی تحقق می یابد.

امیر رضا شکوهی کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران با بیان مطلب فوق اظهار داشت: همواره شرکت های بیمه ای به دلیل داشتن حجم بالای نقدینگی با عملکرد دوگانه گاهی با ایجاد بحران و گاهی به عنوان کمکی برای دولت در اقتصاد کشورها تاثیر گذار بوده اند.

وی ادامه داد: تجمیع نقدینگی در شرکت های بیمه بسیار بالاست همین امر موجب می شود که صنعت بیمه نقش عمده ای در تامین سرمایه واحدهای اقتصادی داشته باشد .

شکوهی اظهار داشت: شرکت های بیمه ای به عنوان امین بیمه گذاران با در اختیار داشتن حق بیمه ها و سرمایه های بیمه گذاران برای سرمایه گذاری با محدودیت های نیز مواجه هستند و انتظار امنیت در سرمایه گذاری و بازگشت مطمئن سرمایه اولیه را دارند، زیرا ترس از آینده بزرگترین خصلت در فرآیند سرمایه گذاری است.

وی افزود: در این راستا ضروریست امنیت سرمایه گذاری ، شفاف سازی در سیاستهای کلان سیاسی و اقتصادی، ارایه برآورد صحیح از شاخص های اقتصادی توسط مراجع ذیربط صورت بگیرد.

شکوهی با اشاره به حجم بالای نقدینگی در صنعت بیمه، خاطر نشان کرد: افزایش سرمایه گذاری شرکتهای بیمه ای  در بخش های اقتصادی موجب رونق و توسعه اقتصادی کشور، کاهش تورم، اشتغالزایی و خروج از رکود در بازارهای اقتصادی می شود./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار