قائم مقام جمعيت رهپويان گفت: همه دست اندرکاران انتخابات به تغيير و اصلاح قانون انتخابات باور دارند و بايد در همه ابعاد، قانون انتخابات اصلاح شود.

پرويز سروري در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه قانون انتخابات بايد در همه ابعاد اصلاح شود، گفت: همه دست اندرکاران انتخابات اعم از گروه‌ها و احزاب و ناظران بر اين باورند که قانون انتخابات فعلي قانون جامعي نيست.

قائم مقام جمعيت رهپويان افزود: عدم استحکام قانون انتخابات زمينه بروز بعضي مشکلات را فراهم مي‌کند، که در تمامي ابعاد و موضوعات ‌‌‌انتخابات، بايد فکري اساسي شود.

وي با بيان اينکه اصلاح قانون انتخابات در فضاي غير سياسي مطرح شده است، عنوان کرد: مقام معظم رهبري طي دستوري از مجمع تشخيص مصلحت نظام خواسته بودند تا اين موضوع را بررسي و گزارشي در رابطه با اصلاح قانون انتخابات ارائه دهند که اين نشانه دغدغه رهبري مبني بر وجود بعضي از نقاط ضعف در قانون انتخابات است.

سروري تصريح کرد: بايد اصلاحاتي در زمينه سنجش و بررسي کانديداها و بحث نظارتي و تبليغات انتخاباتي و جذب منابع  و تخلفات صورت گيرد.

وي بازنگري در قانون انتخابات در فضاي سياسي را نادرست دانست و مطرح کرد: اگر اصلاح قانون اساسي به دور از فضاي سياسي انجام نشود مورد سو ءاستفاده قرار مي‌گيرد وباعث مي‌شود که در مسير مناسبي حرکت نکند.

قائم مقام جمعيت رهپويان تاکيد کرد: اين بازنگري در قانون انتخابات بايد به صورت کارشناسي و با استفاده از  نظر طيف‌هاي مختلف فکري اتفاق افتد تا بتوانيم به يک قانون جامع  دسترسي پيدا کنيم.

وي گفت: اصلاح قانون انتخابات از بسياري از آفت‌هايي که در انتخابات به آن دچار مي‌شويم جلوگيري مي‌کند.

سروري در رابطه با نقش مجلس در اصلاح قانون انتخابات بيان داشت: مجلس بايد به صورت جامع در اين زمينه ورود پيدا کند و لذا قانون انتخابات شوراها، احزاب، مجلس و رياست جمهوري بايد مورد بازنگري جدي قرار گيرد.

قائم مقام جمعيت رهپويان خاطرنشان کرد: اگر به صورت جداگانه و بخشي به قانون انتخابات رسيدگي کنيم به طور قطع و يقين نمي‌توانيم به نتيجه مطلوب و اهدافي که مد نظر است، دست پيدا کنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: انتخابات ، احزاب ، سروری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار