رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران از پیشنهاد این انجمن برای تشکیل کمیسیون مبارزه با عسل ناسالم و تقلبی خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ عبدالرضا بیگناه امروز در جلسه انجمن ملی عسل در اتاق بازرگانی استان اردبیل با اشاره به اینکه عسل تقلبی صنعت زنبورداری را زیر سئوال برده است، گفت: تولید و توزیع عسل ناسالم و تقلبی محدوده به یک استان و منطقه نیست و سودجویان و منفعت‌طلبان در سطح کشور با توزیع عسل نامرغوب، فعالان و دلسوزان این صنعت را دچار چالش جدی کرده‌اند و اگر راهکار اساسی اندیشیده نشود این صنعت همچنان به افول خود ادامه می دهد.

وی افزود: اگر می‌خواهیم صنعت زنبورداری زنده بماند و عسل سالم و با کیفیت تولید شود باید تولیدکنندگان و زنبورداران حمایت واقعی شوند.

بیگناه هدف از تشکیل این انجمن را حمایت از زنبور و زنبورداری اعلام کرد و گفت: تلاش اصلی انجمن، توسعه زنبورداری به صورت حرفه‌ای و کمک به توسعه عسل با کیفیت بالا جهت تامین نیازهای داخلی و صادرات است.

رئیس انجمن ملی زنبورداران و تولیدکنندگان عسل ایران در ادامه با یاد‌آوری شهرت جهانی عسل ایران افزود: برای رساندن عسل ایران به جایگاه واقعی خود بخش دولتی باید حمایت‌های لازم را از تولیدکنندگان عسل داشته باشد./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.