پسران و دختران در این کافی شاپ گردی های دوره ای، دوستان خود را به کشیدن قلیان و یا یک پک سیگارمیهمان می کنند

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، این روزها کافی شاپ ها به محلی برای استعمال مواد دخانی و پاتوقی برای آشنایی و ارتباط دختران و پسران تبدیل شده اند. بسیاری از این اماکن در کلانشهرها میزبان صحنه ها ، رفتارها و دیالوگ هایی است که نه تنها با قواعد شکل گیری و راه اندازی یک کافی شاپ تناسبی ندارد بلکه استقبال جوانان از این اماکن و استعمال دخاینات نشاندهنده رشد پدیده ای به نام «خود تخریبی» دربین جوانان است که سلامت جسمی و اندیشه ای آنان را به شدت تهدید می کند .

اگر درحوالی محل سکونت شما اماکنی به نام کافی شاپ وجود داشته باشد، بی شک درماه های گذشته با رفتارهای سئوال برانگیز برخی جوانان، آزاد شدن استعمال دخانیات دراین اماکن و تبدیل شدن آن ها به پاتوق های دختری-پسری مواجه شده اید. صحنه هایی که باعث خودداری ازحضور شما با خانواده در این اماکن می شود.

بنابرمشاهدات خبرنگار«جوان»، این مراکز که درگذشته تنها به عنوان محلی برای نوشیدن چای و یا قهوه و ساعتی دورهم بودن فعالیتی می کردند، این روزها به اماکنی برای «خود تخریبی» جوانان تبدیل شده اند.

بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات گوناگون از جمله بیکاری، نداشتن هدف و انگیزه لازم و نبود مهارت در برخی خانواده ها برای برقراری ارتباط با جوانان، دچار سردرگمی شده اند و ساعاتی از شبانه روز را دراین اماکن می گذرانند.

این درحالی است که به تازگی گذراندن وقت درکافی شاپ ها به عنوان یک ژست در قالب پزهای «بچه پول داری» و یا «روشنفکری» شناخته شده است و جوانان از هرطبقه جامعه سعی می کنند تا خود را با حال و هوای این اماکن هماهنگ کنند تا به زعم خود در بین هم سن و سالان خود کم نیاورند. جالب اینجاست که در تمامی این کافی شاپ ها این جمله روی در و دیوار خودنمایی می کند:در این مکان رعایت حجاب اجباری است.
«کافی شاپ گردی» تفریح این روزهای جوانان
علاوه براین رواج پدیده ای به نام «کافی شاپ گردی» طی چند سال گذشته به ویژه ماه های اخیر با استقبال جوانان مواجه شده است. پسران و دختران در این کافی شاپ گردی های دوره ای، دوستان خود را به کشیدن قلیان و یا یک پک سیگارمیهمان می کنند.

علاوه براین به تازگی در برخی از کافی شاپ های سطح شهر، میزهای شیشه ای قرار گرفته که جوانان پس از استعمال سیگار و یا قلیان می توانند به همراه دوستان خود روی این میزها جملاتی را به یادگار نوشته و یا به همدیگر ابراز علاقه کنند.

نکته قابل توجه زمانی مشخص می شود که در ماه های گذشته بسیاری از کافی شاپ ها سیستم رایانه ای خود را به اینترنت پر سرعت مجهز کرده اند و جوانان به راحتی و به دور از خانواده می توانند هم سیگار خود را کشیده و هم با دوستان خود در کافی شاپ های دیگر چت کنند. شواهد موجود نشان می دهد که روند استقبال جوانان از این اماکن رو به افزایش است.

به هر رو، به نظر می رسد زمان آن فرارسیده که مسئولان و متولیان امر برای بهینه شدن اوقات فراغت جوانان با فراهم آوردن فرصت های مفید و موثر چاره ای اندیشه کنند. شاید ادامه این روند باعث شود تا در آینده ای نه چندان دور شاهد استعمال مواد مخدر و مشروبات الکلی هم در کافی شاپ گردی ها باشیم! /س
برچسب ها: کافی شاپ ، سیگار ، کردستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.