رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در آیین گشایش دهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه گفت:هنر و صنعت فرش دستباف بین فرهنگ، هنر و تجارت ایران با جامعه جهانی ارتباط برقرار می كند.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، عظمایی افزود: به رغم ایجاد بازار رقابتی برای تمام كالاها و دغدغه های مربوط به جهان صنعتی، فرش ایران همچنان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و در دنیا همچنان آوازه ‌ای جهانی دارد.

وی خاطرنشان كرد: فرش در دنیا به عنوان نماد فرهنگ و هنر ایرانیان محسوب شده و با وجود تحریم های یكجانبه غرب، قسمت عمده ای از صادرات غیرنفتی كشور را به خود اختصاص داده است.

وی همچنین هنر فرش را واسطه بین اقتصاد و فرهنگ ایران عنوان كرد و ادامه داد: در عصری كه قدرت غالب جامعه در لوازم و تجهیزات دیجیتالی است، برای آرامش روحی انسان نیاز به ابزاری هنری و فرهنگی می باشد و تماس روح انسان با فرش می تواند این آرامش را به انسان بدهد.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون سهم عمده ای از تولید صنعت جهانی فرش در اختیار ایران بوده و با وجود رقبای متعدد، فرش ایران به دلیل ویژگی های منحصر بفرد مشتری خاص خود را دارد.

عظمایی گفت: تولیدكنندگان و صادركنندگان فرش باید با سلیقه یابی و بازاریابی در كشورهای اروپایی به ویژه كشورهای حوزه خلیج فارس زمینه صادرات بیشتر فرش ایران را فراهم كنند.

در ادامه این آیین تمبر یادبود دهمین نمایشگاه فرش ابریشم مراغه از سوی مهدی دواتگری، نماینده مردم مراغه و عجبشیر در مجلس شورای اسلامی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی و منصور صادقی اصل، فرماندار مراغه رونمایی و امضا شد.

گفتنی است نمایشگاه فرش ابریشم مراغه در 20 غرفه گشایش یافته كه در آن بیش از سه هزار تخته فرش در اندازه های متفاوت به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است، شهرستان مراغه با تولید سالانه 65 هزار متر مربع فرش دستباف، یکی از فعالترین شهرهای تولید کننده فرش می باشد./س

 

برچسب ها: سلیقه ، تولید ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.