آيت‌الله جوادي‌آملي با بيان اينکه کسی که قائل به علم سکولار باشد در حقیقت فکر قارونی دارد، گفت: ما اصلاً علم غیر دینی نداریم. چرا كه از آغاز تا انجام هر چه هست کار خداوند است؛ وقتی جهان هستی کار او شد، یعنی فعل خدا شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اساتید شرکت کننده در طرح ضیافت اندیشه استادان که از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن تشکیل شد، با آیت الله جوادی آملی دیدار کردند.

حجت‌الاسلام سراج مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه رودهن در این دیدار اظهار داشت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و علاقه استادان محترم شرکت کننده در طرح، برنامه دیدار با آیت الله جوادی آملی در نظر گرفته شد و با استقبال گرم استادان این دانشگاه همراه شد.

در این دیدار آیت الله جوادی آملی ضمن خیر مقدم به استادان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و اظهار خرسندی از اجرای طرح ضیافت اندیشه با اشاره به مسئله دانشگاه اسلامی، مطالب زیر را بیان کرد: اگر جهان بینی اسلامی را برای دیگران به خوبی روشن کنیم، آنگاه دانشگاه به معناي واقعي اسلامی می‌شود در غیر این صورت نباید توقع اسلامي شدن دانشگاه را داشته باشیم.

آیت الله جوادی آملی در مقايسه علم در معناي ديني و غیر دینی آن خاطرنشان كرد: اصلاً ما علم غیر دینی نداریم. چرا كه از آغاز تا انجام، هر چه هست کار خداوند است؛ وقتی جهان هستی کار او شد یعنی فعل خدا شد، در این صورت ستاره شناس، فیزیکدان، زیست شناس و ... همه مفسر فعل خدا خواهند بود. با این دیدگاه است که حوزوی می‌گوید: خداچنین گفت و دانشگاهی می‌گوید: خدا چنین کرد؛ لذا همه می‌گویند خدا؛ ولی متأسفانه مشکل اصلی این است که بسیاری از افراد، اسلامی حرف می‌زنند ولی قارونی فکر می‌کنند كه اين فعل در آنان ناشي از اين امر است كه  یا سهمی در امور برای خدا قائل نیستند و یا اگر سهمی قائل باشند، دیگری را شریک براي خدا تعريف می‌کنند.

آيت الله جوادي‌آملي در پايان تصريح كرد: بنابراین علم سکولار نداریم و کسی که قائل به علم سکولار باشد، در حقیقت فکر قارونی دارد زیرا نقش اصلی آفرینش که از آن خداوند است را نادیده می‌گیرد و معناي دانش در واقع  به معنای حقیقی نه شرقی و نه غربی است؛ بلكه  دانش قلبی وعقلی است.

منبع : ماوا

انتهاي پيام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار