برخي مشكلات و محدوديت‌هاي مربوط به موضوعات چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت منجر به حذب بخش بين‌الملل از اين جشنواره شد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسيقي باشگاه خبرنگاران حاضر در نشست چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت در تالار وحدت؛"سيد محمد ميرزماني" مديركل دفتر موسيقي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين مراسم گفت:از جمله اهداف چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت مي‌توان به شناسايي هنرمندان فعال موسيقي در هشت سال دفاع مقدس اشاره كرد.
وي ادامه داد:در سال نخست اين جشنواره،تنها از چهره‌هاي شناخته شده تقدير مي‌شد،اما از سال دوم به بعد، از عواملي كه در پشت صحنه فعاليت مي‌كردند نيز تقدير به عمل آمد.
ميرزماني با اشاره به رويكرد دفتر موسيقي به جشنواره چهارم موسيقي مقاومت تصريح كرد: تقويت بخش‌هاي رقابتي و توجه كمتر به بخش‌هاي ديگر رويكرد اصلي ما در راستاي اين جشنواره بوده است.
وي تصريح كرد:با فراخواني كه مدتي پيش منتشر كرديم،هيئت انتخاب چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت،‌از بين 50 گروه، 12 گروه را انتخاب كردند كه از اين تعداد، 6 گروه، سنتي و 6 گروه محلي هستند.
وي با اشاره به حذف بخش بين‌الملل از جشنواره امسال گفت:تصميم داشتيم بخش بين‌الملل را با كيفيت بيشتري برگزار كنيم كه به دليل برخي مشكلات كه موجب كاهش كيفيت گروه‌هاي حاضر در اين بخش مي‌شد، اين بخش در جشنواره امسال وجود ندارد.
وي ادامه داد:همچنين به دليل محدوديت هاي اين بخش كه ناشي از موضوعيت آن است، گروه‌هاي شاخص و سرشناس در اين بخش،كمتر حضور پيدا مي‌كنند.
علي ترابي،مديرعامل انجمن موسيقي در اين مراسم اظهارداشت:افتتاحيه چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت،‌27 شهريور در تهران و در تالار رودكي برگزار مي‌شود و حسام‌الدين سراج در اين مراسم، به اجراي برنامه مي‌پردازد.
وي ادامه داد:همزمان با مراسم افتتاحيه درتهران،‌افتتاحيه‌اي در كرمانشاه نيز برگزار مي‌شود و در طول برگزاري جشنواره علاوه بر بخش‌هاي رقابتي،"حسام الدين سراج"كنسرتي مستقل در كرمانشاه برگزار مي‌كند كه اين اجرا مي‌تواند نقطه عطفي در جشنواره چهارم باشد.
محمد گلريز،دبير چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت در اين مراسم تصريح كرد:سياست جشنواره موسيقي مقاومت،علاوه بر ترغيب هنرمندان براي ارائه كارهايي فاخر،اين است كه حس مقاومت را در هنرمندان، بيش از پيش تقويت كنيم.
وي اظهارداشت:در مراسم افتتاحيه و اختتاميه اين جشنواره از 10 نفر از هنرمندان فعال در عرصه موسيقي مقاومت تجليل به عمل مي‌ايد كه از اين تعداد، 3نفرشان در مراسم افتتاحيه مورد تقدير قرار مي‌گيرند.
وي تصريح كرد:مجيد انتظامي،كامبيز روشن روان در رشته آهنگسازي ،مهدي نظري در بخش خوانندگي،زنده ياد مهرداد اوستا در بخش شاعران،حاج محسن طاهري در بخش مداحان،شاهرخ شيردوست از خوانندگان گروه كر و فولكلور،رضا ملكوتي از پيشكسوتان عرصه صدابرداري، عليرضا خورشيد فر از نوازنده‌هاي قديمي،حسين اسرافيلي و احمد عزيزي در بخش شاعران كه استاد عزيزي چند سالي است در كرمانشاه در بستر بيماري به سر مي‌برد، از جمله اساتيدي هستند كه در اين جشنواره مورد تقدير و تجليل قرا رمي‌گيرند.
وي همچنين ادامه داد:بخشي از هنر مقاومتي كه ما هم اكنون آن را در هنرمندان اين عرصه مشاهده مي‌كنيم،به هنر مقاومت مردم ما در طول هشت سال دفاع مقدس بر مي‌گردد.
گفتني است؛بيشترين حجم مربوط به برنامه هاي اجرايي در چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت در كرمانشاه برگزار مي‌شود.
شايان ذكر است؛چهارمين جشنواره موسيقي مقاومت از 27 تا 31 شهريور در تهران و كرمانشاه برگزار مي‌شود./ه

برچسب ها: میرزمانی ، نشست ، چهارمین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار