پایانه ای که قرار بود در روز عید سعید فطر برای استفاده معلولان از حمل و نقل عمومی افتتاح و مورد بهره برداری قرار بگیرد با تاخیر 2 هفته ای طی هفته جاری افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران رمضانی که گذشت خبرهای خوشی را برای معلولان به همراه داشت که یکی از آن ها افتتاح پایانه اتوبوسرانی ویژه معلولان بود، اما عید فطر آمد و رفت اما پایانه افتتاح نشد، گفتیم این پایانه هم وعده وعید بود و عملی نخواهد شد اما انگار این وعده این بار سعید است و معلولان هم تردد با وسایل حمل و نقل عمومی را تجربه خواهند کرد.

این پایانه با مساحت 10 هزار متر مربع در محدوده طرشت واقع در منطقه 5 پایتخت احداث شده و طی هفته جاری به بهره برداری خواهد رسید.

پیمان سنندجی، مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی با اشاره به اینکه تمامی هزینه ساخت پایانه ویژه معلولان بر عهده شهرداری تهران بوده است، گفت: 15 دستگاه اتوبوس مناسب سازی شده از سوی شرکت واحد اتوبوسرانی برای فعالیت در این پایانه در نظر گرفته شده که تعداد این اتوبوس ها به مرور زمان افزایش خواهد یافت.

وی یاد آور شد: خدمات رسانی به معلولان توسط این پایانه به صورت تلفنی نیز مقدور است و 13 خط تلفن پذیرای تماس شهروندان به صورت 24 ساعته برای ارائه خدمت است.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران در حومه با اشاره به اینکه وسائل حمل و نقلی این پایانه طی تماس تلفنی شهروندان به محل اعزام خواهند شد تاکید کرد: خدمات ارائه شده توسط این پایانه رایگان نیست.

در ادامه همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص احداث این پایانه و خدمات رسانی به معلولان اظهار داشت: استفاده از معلولان از پایانه های این چنینی موجب می شود تا معلولان ورود به اجتماع را تجربه کنند و از ایزوله شدن آن ها از این طریق جلوگیری می شود.

وی خاطر نشان کرد: 50 ون مناسب سازی شده نیز از سوی سازمان بهزیستی کشور برای خدمت رسانی در این پایانه در نظر گرفته شده است.

تردد معلولان با وسایل حمل و نقل عمومی گامی است موثر در جهت مناسب سازی سایر معابر شهری تا جمعیت معلول کشور نیز تردد با وسائل حمل و نقل عمومی را تجربه کنند./ف

گزارش سمیه زرچینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار