نشریه "پلاتس" به نقل از منابع اتحادیه اروپا اعلام کرد؛ یونان بیشترین زیان اقتصادی را در تاریخ خود از تحریم نفت ایران دیده است .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛ این منابع درعین حال تاکید کردند در صورت بروز موردی از یک وقفه پایدار درعرضه نفت، بروکسل در اقدامات خود علیه ایران بازنگری می کند.
اتحادیه اروپا از اول جولای واردات نفت ایران توسط اعضای این اتحادیه را ممنوع کرده است. از آن زمان تاکنون قیمت جهانی نفت بیش از 26 دلار در هر بشکه افزایش یافته است که به عقیده کارشناسان بخش عمده ای از این افزایش مربوط به اثرات تحریم نفت ایران است.اتحادیه اروپا قبل از تحریم ها روزانه 500 هزار بشکه نفت از ایران وارد می کرد.
در آن زمان مقامات اروپایی تاکید کردند اگر هر یک از اعضای اتحادیه اروپا از تحریم ها زیان شدید ببینند ممکن است در ممنوعیت خرید نفت ایران بازنگری کنند.
بر این اساس اتحادیه اروپا تصمیم داشت در ماه ژوئن و تنها در صورت رقم خوردن تحولات به گونه ای که اقدام اتحادیه اروپا را بطلبد موضوع تحریم ها را مورد بررسی دوباره قرار دهد. این تصمیم با هدف تداوم عرضه انرژی به اعضای اتحادیه اروپا اتخاذ شده بود.
بنا به گفته این منابع به نظر می رسد کشورهای اروپایی تاکنون توانسته اند منابع جایگزین برای نفت ایران را بیابند. اما اتحادیه اروپا نگرانی هایی از ناحیه اثر تحریم ها بر یونان دارد که بخش مهمی از نفت مورد نیاز خود را از ایران وارد می کرده است.


برچسب ها: یونان ، اتحادیه ، اروپا ، نفت ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار