مدیر عامل شركت آب منطقه ای سمنان گفت: طرح توسعه آب كشاورزی راه بسیار مناسبی برای پیشرفت و توسعه پایدار و نجات آب در كویر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان 'اتابك جعفری' در نشست شورای معاونین و مدیران شركت آب منطقه ای سمنان افزود: كشاورزی در استان سمنان یكی از محورهای مهم توسعه است و این شركت اجرای طرح توسعه كشاورزی را راهكار بسیار مناسبی در تحقق فرمایشات كریمانه مقام معظم رهبری در خصوص تولید ملی و حمایت از كار و سرمایه ایرانی می داند.

وی اظهار داشت: با اجرای كامل این طرح می توانیم وضعیت منابع آبی موجود را كنترل و مدیریت و كشاورزان و بهره برداران را تشویق كرد تا علاوه بر بهبود تولید و توسعه كشاورزی از محل صرفه جویی آب از این منبع خدادادی صیانت و بدرستی استفاده نمایند.

جعفری با اشاره به اینكه اعتبارات خوبی در زمینه اجرای این طرح اختصاص یافته است خاطر نشان كرد: سیاست گذاری منظم و مدون و استفاده از سیستم های نوین آبیاری می تواند برای هر چه بهتر شدن اجرای آن طرح كمك نماید.

مدیرعامل شركت آب منطقه ای سمنان استفاده از كنتورهای هوشمند در مصارف كشاورزی، صنعت، شرب و خدمات را مهم و ضروری خواند و افزود: این بهترین روش برای مقابله با برداشت بی رویه از منابع آبی در منطقه ای كم آب كویری است./س

برچسب ها: آب ، راهکار ، صرفه جویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.