عضو شاخص اخوان المسلمين مصر و يکي از رهبران اين جنبش، خروج محمد مرسي رئيس جمهوري مصر از جمع اخوان المسلمين را غير عقلاني خواند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، عصام العريان در واکنش به درخواست هاي داخلي در مصر مبني بر ضرورت جدا شدن رئيس جمهوري کشور از حزب يا جنبش خاص و پايان يافتن هر گونه ارتباطات حزبي و سياسي رئيس جمهوري با جريان سياسي خاص را غير منطقي خواند و گفت:‌ ممکن نيست رئيس جمهوري کشور  از حزبي که مدت زماني رياستش را در دست داشت( حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين) و از مردمي که از او حمايت کردند جدا شود.

العريان که در گفتگو با شبکه تلويزيوني اسکاي نيوز عربي سخن مي گفت، افزود:‌روابط ميان حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين و رياست جمهوري بر اساس قواعد و قوانين است و همين قوانين موجب شد تا اخوان المسلمين از مجموع 35 وزير کابينه، سهمي  بيش از 5 وزير نداشته باشد.

وي افزود:‌ در بازنگري ساختار مديريتي استان هاي کشور و تعيين استانداران جديد نيز شرايط متفاوت نخواهد بود زيرا به نظر مي رسد سهم اخوان المسلمين در  اين حوزه نيز بيش از انگشتان يک دست نباشد.

وي انقلاب مصر را انقلاب همه گروه هاي سياسي و ديني خواند و گفت:‌ نبايد اين گونه ارزيابي کنيم که  مديريت کشوري بر اساس سهم مشارکت گروه ها در انقلاب تقسيم شود زيرا وارد شدن به چنين مجادلاتي فرصت سوزي به شمار مي آيد.

برچسب ها: اخوان ، مصر ، مرسی ، عریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار