روزنامه آيدينليک چاپ ترکيه فاش کرد دولت حزب عدالت و توسعه در ترکيه به رياست "رجب طيب اردوغان" يک شرکت با عنوان « شرکت بين المللي مشاوره اي ساخت و ساز دفاع » ايجاد کرده است که گروه هاي تروريستي مسلح را آموزش مي دهد تا اين گروهها پس از آموزش در ترکيه در سوريه عمليات انجام دهند .

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  شبکه تلويزيوني سوريه ،حزب حاکم در ترکيه براي آموزش تروريست ها ، تأمين و انتقال انواع سلاح به سوريه يک شرکت ويژه ايجاد کرده است.
آيدينليک نوشت اين شرکت را شماري از  افسران بازنشسته ترک طرفدار  دولت اردوغان تأسيس کرده اند .
اين روزنامه در گزارشي به نقل از سازمان هاي اطلاعاتي ترک نوشته است هدف اين شرکت نيز آموزش و مسلح کردن گروه هاي تروريستي است و افراد خارجي نيز در اين گروه ها حضور دارند تا به سوريه حملات تروريستي کنند .
اين شرکت زير پوشش « مجمع هواداران عدالت » براي ايجاد فضاي جنگ داخلي در سوريه در تلاش است.
سرتيپ عدنان تاري وردي رياست  اين شرکت و همچنين اين مجمع را به عهده دارد. تاري وردي داراي افکار افراط گرايانه است . آيدينليک نوشت اين شرکت غير قانوني پولهاي کشور هاي عرب خليج فارس و پولهايي را که دولت اردوغان از خزانه برداشت مي کند در اختيار مخالفان سوري قرار مي دهد و
همچنين خدمات آموزش نظامي در زمينه هاي جنگ جريکي ، جنگ هاي خيابان هاي ، ترور و اقدامات خرابکارانه عرضه مي کند . اين شرکت همچنين انواع سلاح هاي مورد نياز تروريست ها را تأمين مي کند و نحوه استفاده از اين سلاح ها را نيز آموزش مي دهد. شرکت ترک اين سلاحها را به مکانهاي مورد نياز حمل مي کند .
روزنامه آيدينليک افزود اين شرکت همچنين دو هزار و هشتصد فرد مسلح را در اردوگاههايي که در مناطق مختلف ايجاد کرده نحوه جنگ خياباني را آموزش داده است .
اين روزنامه افزود اين شرکت ترک به آموزش نظامي و آموزش گروههايي متشکل از سيصد تا چهارصد نفر فرد مسلح ادامه مي دهد و در تلاش است تعداد افراد مسلح را به چهار و هزار و پانصد نفر افزايش دهد .
برچسب ها: ترکیه ، تروریست ، سوریه ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار